۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۸
کد خبر: 81782962
T T
۰ نفر
فرمانده مرزبانی: مرزهای استان ایلام با جدیدترین تجهیزات نوین پایش می شود

ایلام - ایرنا - فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: مرزهای گسترده این استان هم اكنون با استفاده از جدیدترین تجهیزات و امكانات نوین پایش و كنترل می شود.

به گزارش ایرنا، سردار لطفعلی پاكباز روز شنبه در نخستین روز هفته ناجا و در نشست با خبرنگاران استان اظهار كرد: امكانات و تجهیزات مورد نیاز نیروهای مرزبانی بر اساس جغرافیای تهدید در نقاط مختلف بروزرسانی می شود.
وی افزود: استفاده از ابزارهای الكترونیك ، سامانه های اپتیكی و رادارهای ثابت و سیار برای پایش و كنترل مرز هم اكنون در مرزهای استان مستقر بوده و كوچكترین تحركی رصد می شود.
فرمانده مرزبانی استان ایلام ادامه داد: ملاقات های متعددی بر اساس قراردادها و پروتكل های مرزی با طرف عراقی صورت می گیرد و در نشست هفته گذشته با حضور فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق آخرین وضعیت مرزهای دو كشور پیش از ایام اربعین حسینی مورد ارزیابی قرار گرفت.
پاكباز ادامه داد: ایلام با وجود 430 كیلومتر مرز مشترك با كشور عراق سال گذشته شاهد تردد بیش از یك میلیون و 500 هزار زایر از نقاط مختلف كشور و سایر كشورها بود كه بدون كوچكترین حادثه ای از این نقطه مرزی با عتبات عالیات مشرف شدند كه تحقق این امر در سایه حضور مقتدرانه نیروهای انتظامی و بویژه مرزبانی صورت گرفت كه باعث شد زوار در آرامش خاطر و اطمینان به این سفر معنوی عزیمت كنند.
وی یادآور شد: نیروهای مرزبانی امسال نیز با پیش بینی افزایش زوار در ایام اربعین خود را مهیای پاسداری از مرزهای استان كرده و با هوشیاری كامل هرگونه تحركی از سوی گروه های تروریستی و تكفیری را رصد و آنرا در نطفه خفه خواهند كرد.
فرمانده مرزبانی استان ایلام تاكید كرد: اخذ گذرنامه و ویزا برای تردد در ایام اربعین الزامیست و مقام های عراقی نیز امسال با ورود غیر مجاز زایران برخورد می كنند.
سردار پاكباز اضافه كرد: سه مرز مهران ، چذابه و شلمچه به عنوان مرزهای رسمی تردد زوار در ایام اربعین امسال تعیین شده و تمام تلاش مسوولان نظام این است امكانات زیرساختی مورد نیاز برای رفاه حال زوار را در این مناطق فراهم كنند.
وی گفت: فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی استان ایلام همزمان با هفته ناجا برنامه های متعددی را پیش بینی كرده كه از جمله آنها افتتاح پروژه های مرزی همچون احداث برجك ، برق رسانی به پاسگاه ها و ایجاد جاده های دسترسی به مناطق مرزی است.
وی اجرای صبحگاه مشترك ، نشست با خانواده های شهدا و ایثارگران ، دیدار با مرزنشینان و نمایندگان ایلات و طوایف ، نشست با نخبگان و پژوهشگران و برگزاری آیین غبارروبی مزار شهیدان را از مهم ترین برنامه های این ایام عنوان كرد.
فرمانده مرزبانی ایلام دو ماموریت ویژه این نیرو در ماه های پایانی سال 94 را تامین امنیت زوار اربعین و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برشمرد و تاكید كرد: بخش زیادی از امنیت زایران اربعین سال گذشته بر عهده نیروهای مرزبانی بود كه با تلاش همه جانبه به بهترین شكل ممكن اجرا شد و تلاش می كنیم امسال نیز در برپایی آیین اربعین و اجرای انتخابات همچون سالیان گذشته توان خود را به نمایش بگذاریم.
پاكباز نزدیك تر كردن مرزنشینان به نقاط مرزی را از مهم ترین برنامه های فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عنوان كرد و ادامه داد: هر چه مرزنشینان به نقاط مرزی نزدیك تر باشند، زمینه انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری در این نقاط بیشتر شده و امنیت این مناطق بیشتر می شود.
وی ایلام را از امن ترین نقاط مرزی كشور اعلام كرد و در خصوص آخرین وضعیت كشف سلاح و مواد مخدر در استان یادآور شد: خوشبختانه این استان در محدوده ترانزیت كالاهای قاچاق و مواد مخدر قرار ندارد و سلاح های كشف شده در نقاط مرزی استان نیز محدود به سلاح های شكاری است.
6119/9002/6034