۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۸
کد خبر: 81780928
T T
۰ نفر
سوئيس و كره جنوبي به اتباع خود در بنگلادش درباره حملات تروريستي هشدار دادند

تهران - ايرنا - دولت هاي سوئيس و كره جنوبي به اتباع اين دو كشور در بنگلادش در باره مورد هدف قرار گرفتن توسط گروه هاي تروريست ها هشدار دادند.

به گزارش روز پنجشنبه شبكه خبري آسيا، اين دو كشور به دنبال قتل يك تبعه ايتاليايي در دوشنبه گذشته در داكا پايتخت بنگلادش در اعلام هشدار به اتباع خود به جمع كشورهاي آمريكا، انگليس، كانادا و استراليا پيوستند.
در روزهاي گذشته دولت هاي آمريكا، انگليس، كانادا و استراليا به اتباع كشورهاي خود در داكا در باره خطر حمله گروه هاي تروريستي هشدار داده بودند.
كره جنوبي و سوئيس از اتباع خود در اين كشور خواستند تا از تردد بي مورد در مناطق مختلف داكا و خارج از منطقه ديپلماتيك خودداري كنند.
به دنبال كشته شدن سزار تاولا ايتاليايي در منطقه ديپلماتيك گلشن در داكا كه داعش مسووليت آن را عهده گرفت سفارت و مدرسه آمريكايي در روز سه شنبه بسته شد و اتباع اين كشور شب را تا صبح در سفارت گذراندند.
به رغم هشدارها، بسياري از ديپلمات ها در برنامه سفارت چين كه به دعوت سفير اين كشور در داكا برگزار شد، شركت كردند.
ماريو پالما سفير ايتاليا در داكا، ديروز چهارشنبه، در ديدار با «اسدالزمان خان كمال» وزير كشور بنگلادش خواستار برقراري و تامين امنيت ابتاع ايتاليايي از سوي داكا شد.
سفارت كره جنوبي با انتشار اطلاعيه اي از اتباع اين كشور در بنگلادش خواست تا از حضور در جاهاي پرازدحام كه مورد استفاده خارجيان است، خودداري كنند.
همچنين اين سفارت تدابير لازم را براي مقابله با هرگونه حمله تروريستي انديشيده است.
سفارت سوييس نيز با اعلام اينكه اطلاعاتي مبني بر برنامه گروه هاي تروريستي براي حمله به اتباع خارجي و منافع دولت هاي غربي دريافت كرده است، از اتباع خود خواست تا رفت و امدهاي خود در داكا را محدود كنند.
اين سفارت اعلام كرد 'امنيت براي اتباع خارجي از سطح متوسط پايينتر رفته است' و از شهروندان خود خواست تا از تردد در مكان هاي تاريك و شلوغ امتناع كنند.
به دنبال تغيير مواضع كشورهاي غربي در مورد گروه تروريستي داعش در سوريه و عراق، اين گروه فعاليت هاي خود را در خارج از اين دو كشور گسترش داده با انتشار پيام هايي از حمله به منافع دولت هاي غربي در كشورهاي مختلف خبر مي دهد.
پليس بنگلادش نيز در روزهاي اخير چند نفر را به اتهام عضويت در گروه دولت اسلامي در اين كشور دستگير كرده است.
آساق**3077**1479
۰ نفر