۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۱
کد خبر: 81777104
T T
۰ نفر
روسیه و اتحادیه عرب حل و فصل سیاسی مساله سوریه را خواستار شدند

مسكو - ایرنا - «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «نبیل العربی» دبیر كل اتحادیه عرب خواستار ادامه تلاش های سیاسی - دیپلماتیك برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف و نبیل العربی امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورك اوضاع منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را بررسی كردند.
در این مذاكرات كه تمركز آن بر حل و فصل سیاسی- دیپلماتیك بحران های منطقه بویژه سوریه قرار داشت،
وزیر خارجه روسیه و دبیر كل اتحادیه عرب مسایل مربوط همچنین درباره مذاكرات فلسطین و رژیم صهیونیستی، خروج از بن بست كنونی و نقش گروه چهار میانجیگر بین المللی خاورمیانه در این زمینه مذاكره كردند.
روسیه در چارچوب همگرایی با تهران برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه، بارها از كشورهای غربی به ویژه آمریكا خواسته است از مداخله در امور داخلی این كشور پرهیز كنند.
لاوروف همچنین در سخنان خود در نیویورك با تاكید بر همكاری مسكو و تهران درباره سوریه و مبارزه با تروریست ها بویژه گروه داعش، گفت: مسكو، تهران، دمشق و بغداد در مبارزه با گروه تروریستی داعش همكاری می كنند و برای مبادله اطلاعات در این زمینه اقدام می كنند.
لاوروف ادامه داد: اطلاعات درباره تهدیدهای تروریستی در زمان و موارد معین در اختیار داریم. شركای ما در ایران، عراق و سوریه هم این وضعیت را پیگیری می كنند.
«میخاییل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه و نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه
نیز اعلام كرد: نشست بین المللی گروه تماس سوریه با مشاركت ایران، روسیه، آمریكا، مصر و تركیه ماه اكتبر (مهر-آبان) برگزار می شود.
بوگدانف به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: چهار گروه سوری برای مذاكره در ژنو تشكیل خواهد شد و نشست گروه تماس متشكل از بازیگران پرنفوذ خارجی نیز ماه آینده میلادی پس از نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می شود.
اروپام*5*391**1516**1010