۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵
کد خبر: 81776357
T T
۰ نفر
مديركل گمرك استان : كاهش زمان تشريفات گمركي در يزد

يزد - ايرنا - مديركل گمرك استان يزد گفت : هم اكنون زمان انجام تشريفات گمركي در رويه صادرات از 27 ساعت در مسير سبز به سه ساعت ، در مسير زرد از 40 ساعت به پنج ساعت و در مسير قرمز از 30 ساعت به 11 ساعت كاهش يافته است.

به گزارش روابط عمومي اين اداره كل كه روز يكشنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت ، سيداصغر چاوشي زاده در اين خصوص كاهش زمان ترخيص كالا را از اهداف راه اندازي سامانه جامع امور گمركي و پنجره واحد تجارت فرامرزي در گمرك يزد عنوان كرد.
وي افزود : روش هاي گذشته با افزايش زمان ترخيص در نهايت زمينه ساز افزايش هزينه هاي اقتصاد ملي بود كه با راه اندازي سامانه اظهار از راه دور هر صادركننده در هر زمان از شبانه روز مي تواند نسبت به تكميل فرم اظهارنامه و تحويل اسناد الكترونيك به گمرك اقدام نمايد و مراحل ترخيص كالا بدون حضور ترخيص كننده و به صورت غيرحضوري انجام مي شود.
به گفته چاوشي زاده، به ازاي هر روز تاخير در واردات يا صادرات كالا هزينه اي معادل يك درصد ارزش كالا بر واردكننده يا صادركننده تحميل مي شود و تاجر اين هزينه را در ارزش كالاي خود منظور و مي توان انتظار داشت به ازاي هر روز تاخير در ترخيص كالا مقدار يك درصد به ارزش كالا افزوده شود.
وي تاكيد كرد : كاهش زمان ترخيص كالاهاي صادراتي سبب كاهش هزينه هاي توليد ، كاهش هزينه هاي اقتصاد ملي و افزايش رقابت پذيري صادرات مي شود.
مديركل گمرك استان يزد خاطرنشان كرد : زمان ترخيص كالاي وارداتي در مسير قرمز از 224 ساعت گذشته با اجراي سامانه جامع امور گمركي به 23 ساعت، در مسير زرد از 186 ساعت به 21 ساعت و در مسير سبز از 77 ساعت به 18 ساعت كاهش يافته است.
كالاهاي صادراتي استان يزد از طريق گمرك استان به 45كشور جهان صادر مي شود.
اين اداره كل در پنج ماهه نخست سالجاري از بين 121 گمرك صادراتي كشور رتبه 11 را كسب كرده است.ك/1
1968/8068