۶ مهر ۱۳۹۴، ۸:۱۱
کد خبر: 81775942
T T
۰ نفر

قاچاقچيان چوب در آمل دستگير شدند

۶ مهر ۱۳۹۴، ۸:۱۱
کد خبر: 81775942
قاچاقچيان چوب در آمل دستگير شدند

ساري- ايرنا- فرمانده انتظامي شهرستان آمل گفت: قاچاقچيان سه تن چوب آلات با ارزش گونه هاي جنگلي كه قصد خروج آن از شهرستان آمل را داشتند، در يكي از بازرسي هاي پليس اين شهرستان شناسايي ودستگير شدند.

سرهنگ 'ولي اله گنجيان مقدم' روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان آمل پس از دريافت گزارشي از عوامل يگان حفاظت از منابع طبيعي شهرستان مبني بر خروج انواع محصولات طبيعي از جمله چوب‌هاي جنگلي از جنگل‌هاي اين شهرستان اقدامات پليسي را براي شناسايي و دستگيري قاچاقچيان اين‌گونه از فرآورده‌هاي ملي آغاز كردند.
وي ادامه داد: حين اجراي ماموريت، ماموران به يك دستگاه خودروي نيسان در حال خروج از يكي از مراتع جنگلي اين شهرستان مشكوك شده و آن را متوقف كردند.
فرمانده انتظامي آمل اضافه كرد: در بازرسي از اين خودرو سه تن چوب جنگلي قاچاق كشف و محصولات جنگلي كشف شده به اداره منابع طبيعي آمل تحويل داده شد.
سرهنگ گنجيان ادامه داد: يك دستگاه خودروي نيسان و يك دستگاه خودروي سمند متعلق به قاچاقچيان در اين بين متوقف شده و چهار نفر از عوامل قاچاق چوب آلات دستگير وبا تشكيل پرونده تنظيمي تحويل دادگستري شهرستان شدند.
وي با بيان اينكه، قطع درختان جنگلي به تاراج بردن منابع ملي كشور بوده و تبعات زيست‌محيطي زيادي در پي دارد، يادآورشد: مردم هم در صورت اطلاع از فعاليت غير قانوني قاچاقچيان چوب مراتب را بلافاصله از طريق تلفن‌هاي 110 به پليس اطلاع دهند.
درحوزه استحفاظي شهرستان آمل حدود 295هزارهكتارجنگل ومرتع وجود دارد.ك/3
ك/7327/1899

سرخط اخبار استان‌ها