قاچاقچیان چوب در آمل دستگیر شدند

ساری - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل گفت: رزمایش مشترک ماموران منابع طبیعی، پلیس امنیت اقتصادی و مجری طرح حفاظت از جنگل‌های آمل منجر به شناسایی و دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق چوب در این شهرستان شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره منابع طبیعی شهرستان آمل، علی‌اصغر اسماعیل‌زاده امروز -چهارشنبه- اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی، پلیس امنیت اقتصادی و آگاهی، سرجنگلبانی بخش امام‌زاده عبدالله و عوامل حفاظتی شرکت مجری طرح حفاظت جنگل آمل، شامگاه سه‌شنبه و بامداد چهارشنبه در جریان یک رزمایش مشترک یک باند قاچاق چوب را شناسایی کردند که از اتباع خارجی تشکیل شده بود.

وی افزود: در جریان این رزمایش که از چند مدت پیش با رصد اطلاعاتی در دستور کار منابع طبیعی و نیروهای امنیتی شهرستان قرار داشت، چند نفر از اتباع خارجی که به صورت غیرمجاز در کارگاه‌های چوب‌بری این شهرستان مشغول به کار بودند و در قطع غیر قانونی درخت‌های جنگلی و انتقال آن‌ها به کارگاه‌های چوب‌بری همکاری داشتند شناسایی و دستگیر شدند.

اسماعیل‌زاده با بیان این‌که برای این متخلفان تبعه خارجی پرونده قضایی تشکیل و به مرجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد:چند نفر دیگر نیز که با اعضای این باند قاچاق در ارتباط بودند، شناسایی شدند و برابر قانون با آن‌ها نیز برخورد خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل همچنین درباره انجام رزمایش مشترک مأموران یگان حفاظت این اداره با پلیس امنیت اقتصادی و آگاهی شهرستان گفت: در جریان این رزمایش مشترک به صورت سرزده از کارگاه‌های چوب‌بری و مراکز دپوی چوب بازدید شد.

وی افزود: دراین رزمایش و بازدید مشترک بیش از ۶ مترمکعب چوب جنگلی قاچاق از گونه‌های افرا، ممرز و توسکا از کارگاه‌های چوب‌بری کشف و توقیف شد.

این مسئول هدف از برگزاری این رزمایش را پیشگیری و مقابله با قاچاق چوب اعلام کرد و افزود: این رزمایش‌ها طی طول سال در چندین نوبت با هدف آمادگی نیروها و همچنین ناامن کردن فضای قاچاق برای متجاوزان به منابع طبیعی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، بیش از ۸۰ هزار هکتار جنگل و ۱۲۰ هزار هکتار مرتع در حوزه استحفاظی شهرستان آمل وجود دارد. بنا به اظهارات برخی مسئولان، بخش قابل توجهی از قاچاق چوب مازندران در شهرستان‌های آمل و نور رقم می‌خورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha