۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۷
کد خبر: 81775097
T T
۰ نفر
قاچاقچیان متعرض به جنگلبانان بابل دستگیر شدند

ساری - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری از دستگیری دو قاچاقچی چوب خبر داد كه روز گذشته دو جنگلبان شهرستان بابل را حین انجام وظیفه مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.

علی دادخواه روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : دو فرد دستگیر شده توسط ماموران انتظامی پدر و پسر هستند كه تحویل قانون شدند ولی نفر سوم كه فرزند همین خانواده است تاكنون دستگیر نشده است.
وی گفت : این قاچاقچیان خانوادگی چوب، رییس حراست اداره منابع طبیعی و آبخیز داری بابل و یكی دیگر از همكاران حفاظتی را هنگام جلوگیری از خروج چوب قاچاق از بخش بندپی شرقی این شهرستان به باد كتك گرفتند كه رییس اداره حراست منابع طبیعی و آبخیزداری با گذشت دو روز همچنان در بیمارستان بستری است.
دادخواه افزود : این قاچاقچیان چوب پس از این، صحنه درگیری را ترك كرده و با برجا گذاشتن خودروی حامل چوب قاچاق و موتور چوب بری از محل متواری شدند.
وی توضیح داد : با تماس یكی از مجروحان این حادثه با مركز فوریت های پلیسی 110 ، ماموران انتظامی منطقه به محل عزیمت كرده و آنان را به بیمارستان رساندند.
مسئول روابط عمومی اداره كل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری گفت : پرونده این قاچاقچیان پس از بررسی پلیسی به دستگاه قضایی برای برخورد قانونی ارسال می شود.
استان مازندران دارای دو اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر است كه یك میلیون و 100 هكتار اراضی جنگلی را زیر پوشش دارند.
طبق گزارش اداره كل تعزیرات حكومتی مازندران امسال بیش از 74 درصد از پرونده های قاچاق مازندران در سال جاری مربوط به قاچاق چوب بود كه قاچاقچیان حدود سه میلیارد ریال جریمه شدند.
6982/1654/1042
۰ نفر