۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۶
کد خبر: 81775040
T T
۰ نفر
50 گردشگر خارجي از جاذبه هاي تاريخي و گردشگري دزفول ديدن كردند

دزفول - ايرنا - 50 گردشگر خارجي در قالب سه گروه از كشورهاي مختلف در سفر به استان خوزستان از جاذبه هاي تاريخي و باستاني دزفول ديدن كردند.

سرپرست اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري دزفول روز يكشنبه به خبرنگار ايرنا گفت:اين گردشگران از كشورهاي آلمان ، آمريكا ، لهستان ، استراليا و مجارستان به همراه دانشجويان باستان شناسي دانشگاه ماكسيميليان آلمان بودند كه به همراه استاد خود از آثار تاريخي دزفول ديدن كردند.
يعقوب زلقي افزود:اين گردشگران در سفر دو روزه خود به دزفول در روزهاي شنبه و يكشنبه از پل باستاني ، بافت قديم ، موزه مردم شناسي كرناسيان ،خانه سوزنگر و سازه هاي تاريخي دزفول ديدن كرده و از سوي اداره ميراث فرهنگي دزفول با اهداي شاخه گل ، بروشور و صنايع دستي از آنها استقبال كرد.
وي با اشاره به اينكه گردشگران خارجي از حضور در دزفول راضي بوده و با مشاهده آثار تاريخي و جاذبه هاي گردشگري ذوق زده شدند اظهار كرد:هفتم و نهم مهرماه نيز تورهاي گردشگري ديگري از كشورهاي مختلف اروپايي به دزفول سفر مي كنند.
سرپرست اداره ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري دزفول حضور اين گردشگران در دزفول را فرصتي براي معرفي آثار باستاني و تاريخي بي نظير و منحصر بفرد دزفول دانست و گفت:با معرفي آثار باستاني دزفول شاهد افزايش سفر گردشگران خارجي به اين شهرستان خواهيم بود.
زلقي با اشاره به پنج مهر روز جهاني گردشگري و شعار اين روز با عنوان يك ميليارد گردشگر ، يك ميليارد فرصت افزود:به مناسبت روز جهاني گردشگري تابلوهاي اطلاع رساني در مناطق مختلف شهر دزفول و بخش هاي شهيون و سردشت نصب شد.
وي با اشاره به معرفي روستاهاي پامنار،ليوس و اسلام آباد به عنوان روستاي هدف گردشگري افزود:به مناسبت روز جهاني گردشگري بازديد از موزه كرناسيان دزفول تا آخر هفته جاري رايگان مي باشد.
سرپرست اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري دزفول اظهار كرد:بازديد رايگان انجمن ناشنوايان شمال خوزستان از موزه كرناسيان،اجراي برنامه راديويي،حضور راهنمايان تورهاي گردشگري در مدارس به منظور معرفي آثار تاريخي دزفول و اهميت گردشگري ، نواختن زنگ گردشگري در مدارس ،برگزاري تور گردشگري طبيعت با شركت 40 گردشگر به دره توبيرون دزفول و مسابقه نقاشي از ديگر برنامه هاي هفته گردشگري در دزفول مي باشد.
وي از برپايي غرفه صنايع دستي در فرودگاه دزفول خبر داد و گفت:با همكاري مديريت فرودگاه دزفول مقرر شد صنايع دستي دزفول در غرفه اي در فرودگاه دزفول به نمايش در آيد تا امكان سفارش و خريد صنايع دستي از سوي مسافران و گردشگران فراهم شود.
وي افزود:اداره ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري دزفول براي برگزاري كارگاه تخصصي گردشگري در دانشگاه هاي دزفول اعلام آمادگي كرده است.
زلقي افزود:به مناسبت روز جهاني گردشگري از دوم تا پنجم مهرماه آژانس هاي مسافري مستقر در دزفول با تخفيف 30 درصدي بليت از مسافران استقبال كردند.
تپه هاي چغاميش ، بقاياي جندي شاپور ، پل باستاني ، بافت قديم و آسياب هاي آبي از جمله آثار تاريخي دزفول مي باشند.
7278/6068