۲ مهر ۱۳۹۴، ۹:۳۷
کد خبر: 81771633
T T
۰ نفر
رشادتهای رزمندگان در دفاع مقدس الگوی جامعه و مسئولان قرار گیرد

مشهد-ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: رشادتهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس باید الگوی بسیار مهمی پیش روی آحاد جامعه، مسئولان و بخشهای مختلف سیاسی و اجتماعی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنج شنبه در خطبه های نماز عید سعید قربان مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) با یادآوری همزمانی این عید با هفته دفاع مقدس گفت: در صورتی كه افتخار آفرینی های رزمندگان در دفاع مقدس به الگوی مردم تبدیل شود ، عیش و نوش به عنوان یك مساله لذت بخش برای برخی تبدیل نمی شود.
نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری اضافه كرد: دشمنان به دنبال حذف الگوهای دفاع مقدس از صفحه ذهنی مردم و جوانان و جمع كردن سفره دین در جامعه هستند تا از این رهگذر غیرت دینی در مردم از بین برود.
وی تصریح كرد: معضل بی حجابی و استفاده از ماهواره به عنوان یك آسیب مهم در سطح جامعه ارزشهای دین مبین اسلام و قرآن را هدف قرار داده است.
وی از جانفشانی های رزمندگان اسلام و شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس به عنوان الگوی مهمی تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاكید رهبر معظم انقلاب یاد كرد.
آیت الله علم الهدی اظهار داشت: عید سعید قربان عید لقاء الله است و این لقاء الله با مقابله با دشمنان خدا و جدایی از آنها محقق می شود.
امام جمعه مشهد گفت: قربانی كردن در روز عید قربان یك نمادی است كه همه خواسته های دل و دنیا را مانند این قربانی در راه رضای خداوند سر بریدیم.
نماز عید سعید قربان همزمان با سایر نقاط كشور و كشورهای اسلامی در شهرهای مختلف استان خراسان رضوی اقامه شد.
زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا (ع) نماز عید سعید قربان را با شكوه و معنویت خاصی در صحنها و رواقهای حرم مطهر اقامه كردند.ك/2
2095/1211