۱ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۲۷
کد خبر: 81771472
T T
۰ نفر
مسوولان به انزلي شهر طلايي ورزش كشور توجه كنند

انزلي - ايرنا - سرپرست اداره ورزش و جوانان انزلي مسوولان را به توجه ويژه به اين شهر به عنوان شهر طلايي ورزش كشور فراخواند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، حميد رضا قهرماني روز چهارشنبه در آيين معارفه اش با اشاره به جايگاه ممتاز و مشخص انزلي در ورزش كشور اظهار كرد : حضور موفق در المپيك 2020 ژاپن از اهداف ما است.
وي ، توسعه ورزش همگاني ، توجه به ورزش آموزشگاهي ، كشف استعدادهاي بالقوه ، توجه به ورزش قهرماني ، افزايش سهميه مدال آوري و همكاري در حوزه ورزش حرفه اي را از جمله برنامه هاي خود در حوزه ورزش عنوان كرد .
قهرماني افزود : در حوزه جوانان نيز تقويت سمن ها ، استفاده از ظرفيت شهرستان در رونق گردشگري ورزشي ، به كارگيري ظرفيتهاي كارآفريني و استفاده از سواحل را در برنامه داريم.
وي همچنين تكريم ارباب رجوع ، تيم مداري و برنامه محوري را مورد تاكيد قرار داد و همه صاحب نظران عرصه ورزش را به همكاري براي ارتقاي ورزش شهرستان فراخواند.
سرپرست اداره ورزش و جوانان انزلي گفت : با توجه به اهميت بالاي ورزش شهرستان و موفقيتهاي بسيار ورزشكاران و مدالهاي بسيار كسب شده شايسته است با ايجاد موزه ورزش دستاوردهاي ورزشي ورزشكاران را براي آينده حفظ كنيم .
*توسعه پايدار در گرو ورزش و محيط زيست سالم
معاون امور ورزشي اداره كل ورزش و جوانان گيلان نيز در اين مراسم گفت : گيلان به ويژه انزلي دلاورمردان و شيرزنان بزرگي را در عرصه هاي مختلف معرفي كرده است.
حسن بالو اظهار كرد : 380 نفر از شهداي گيلان از جامعه ورزش بودند كه شهيد املاكي از قهرمانان و پهلوانان حوزه ورزش يكي از اين بزرگان بود.
وي با تاكيد بر لزوم فرهنگسازي براي ورزش در جامعه خاطرنشان كرد : توسعه پايدار جامعه از طريق سلامت افراد ، ورزش و محيط زيست سالم محقق مي شود.
وي خاطرنشان كرد : انزلي افتخار آفرينان بزرگي در حوزه ملي و بين المللي داشته و دارد كه مي توان بعنوان نمونه از جاسم ويشگاهي و سيروس قايقران ياد كرد.
بالو متذكر شد : خوشبختانه باشگاههاي فراواني توسط بخش خصوصي ايجاد شده كه جوانان و نوجوانان را به ورزش سوق مي دهند.
پورگل مسوول امور شهرستانهاي اداره كل ورزش و جوانان گيلان نيز گفت : انزلي شهر طلايي ورزش بهره مند از ورزشكاران بزرگي در سطوح بين المللي و ملي است و اين مسووليت متوليان ورزش شهرستان را ويژه تر مي سازد.
فرماندار انزلي نيز در اين جلسه گفت : بسياري از ظرفيتهاي انزلي ناشناخته مانده و اغلب افراد اين شهر را بعنوان مركز گردشگري مي شناسند در حالي كه اين شهرستان در بسياري بخشها از جمله ورزش داراي استعدادهاي چشمگير است.
عبدالصمد صفرنژاد متذكر شد : وجود 40 هيات ورزشي نشان دهنده نشاط و پويايي مردم انزلي است كه بايد از اين فضاهاي موجود براي غني سازي اوقات فراغت بهره گرفت.
وي خاطرنشان كرد : روساي ادارات ورزش و جوانان نقش مهمي در ارتقاي فرهنگ ورزش در شهرستان دارند و بايد براي ايجاد تحول و كمك به دستيابي به توسعه پايدار بكوشند.
رييس سابق اداره ورزش و جوانان انزلي كه سالها در ورزش اين شهرستان حضور داشته از شكل گيري تيمها و از ورزشكاران با سابقه روايت كرد.
صفر جعفرزاد اظهار كرد : از 9 نفر اعزامي تيم گيلان به بازي هاي اينچئون شش نفر اهل انزلي بودند كه افتخار آفريدند.
وي احداث سالن تيراندازي ، ايجاد چمن مصنوعي و ساخت استخر بانوان را از جمله اقدامات خود در دوره مديريتي اش عنوان كرد.
حميد رضا قهرماني سرپرست جديد اداره ورزش و جوانان داراي مدرك كارشناسي ارشد مديريت و از قهرمانان قايقراني است.
وي سالها بعنوان كارشناس اداره ورزش و جوانان انزلي فعاليت داشت و مدتي نيز رياست اداره ورزش و جوانان رضوانشهر را عهده دار بود.
شهرستان انزلي 14 هزار ورزشكار سازمان يافته و شمار فراواني قهرمان در رشته هاي مختلف ورزشي به ويژه ورزشهاي آبي و رزمي دارد و بعنوان يكي از كانونهاي مهم ورزش كشور شناخته شده است.ك/2
6030/6070