۱ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۲۳
کد خبر: 81771465
T T
۰ نفر
سرمايه گذاري نياز اصلي صنعت چاپ آذربايجان غربي است

اروميه - ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي گفت: سرمايه گذاري نياز اصلي و امروز صنعت چاپ استان است.

حجت الاسلام محمدباقر كريمي شامگاه چهارشنبه در جمع فعالان صنعت چاپ آذربايجان غربي افزود: در برخي بخش ها با سرمايه گذاري يك و نيم ميليارد ريالي تنها يك يا دو نفر شاغل مي شوند ولي مي توان با همين ميزان سرمايه گذاري، 50 تا 60 نفر را در اين صنعت صاحب شغل كرد.
وي اضافه كرد: در حال حاضر يك هزار نفر به صورت مستقيم از صنعت چاپ در آذربايجان غربي ارتزاق مي كنند در حالي كه مي توان اين رقم را به دهها برابر افزايش داد.
وي اظهار كرد: امروز توانايي هاي ما در صنعت چاپ در كشور مثال زدني است و لازم است به اين صنعت اعتماد كنيم چراكه مي توان با تحقق اين امر زمينه تامين نيازهاي چاپي استان هاي همجوار و كشورهاي همسايه را نيز علاوه بر نيازهاي بومي فراهم كرد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي ادامه داد: همه دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي مسوول بايد از صنعت چاپ استان حمايت كنند تا اين صنعت از حالت سنتي در آمده و اثرگذاري اش بيشتر شود.
حجت الاسلام كريمي گفت: آذربايجان غربي توانسته است با تلاش فعالان بخش چاپ، رتبه چهارم كشوري را در اين بخش به خود اختصاص دهد ولي مي توان بهتر از اين بود كه اين امر نيازمند اهتمام تمامي بخش ها از جمله دستگاه هاي اجرايي، بخش خصوصي و شاغلان اين بخش است.
وي افزود: در سال 2013 افزون بر 30 هزار ميليارد ريال از پول كشور به واردات صنايع چاپ به كشور اختصاص داده شد در حالي كه مي توان بخش زيادي از اين اعتبار را در داخل كشور نگهداشت.
وي اظهار اميدواري كرد كه روز به روز شاهد بهبود وضعيت بخش چاپ در آذربايجان غربي باشيم.
روز صنعت چاپ در كشور بر اساس تقويم جمهوري اسلامي ايران، 11 شهريور ماه بود كه مراسم تجليل از فعالان اين بخش با سه هفته تاخير برگزار شد.
8137/2093**1613
۰ نفر