۱ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۳۱
کد خبر: 81771427
T T
۰ نفر
ادعای پاره كردن توافقنامه توسط رئیس جمهور بعدی احمقانه است

نیویورك-ایرنا- وزیر انرژی آمریكا در دفاع از توافقنامه هسته ای ایران و1+5 گفت، توافقنامه به سرانجام رسیده و ادعای پاره كردن توافقنامه توسط رییس جمهور بعدی آمریكا حركتی احمقانه است.

به گزارش ایرنا، ارنست مونیز وزیر انرژی آمریكا با حضور در برنامه«اجرای آخر وقت » شبكه سی بی اس آمریكا ، خطاب به مخالفان توافقنامه هسته ای اظهار داشت، مزایای توافقنامه در یك سال و نیم دیگر بر همگان روشن خواهد شد.
وزیر انرژی آمریكا در ادامه به تشریح بازرسی های آژانس انرژی اتمی از ایران و زمان 24 روزه در نظر گرفته شده، پیش از درخواست از ایران برای بازدید از سایت ها پرداخت.
وی با كنایه به جمهوری خواهانی كه ادعا می كنند مدت تعیین شده24روزه به منظور پاكسازی و سرپوش گذاشتن بر نقض های احتمالی صورت گرفته است، تصریح كرد:« آنها این فرصت 24 روزه را به داخل دستشویی ریختن مواد مخدر برای از بین بردن شواهد تشبیه می كنند، نخیر در مورد مواد هسته ای چنین نیست.»
مونیز تصریح كرد، البته رییس جمهوری بعدی قطعا این اختیار را دارد كه از توافقنامه كنار بكشد. این یك قرارداد سیاسی است.
وی اضافه كرد، به هر حال ما معتقدیم مزایای این توافقنامه بر همگان كاملا روشن خواهد شد و كنار كشیدن از توافقنامه بی شك كاری احمقانه خواهد بود.
جمهوری خواهان آمریكا معتقدند فاصله زمانی تعیین شده 24 روزه برای سرپوش گذاشتن و پاكسازی نقص احتمالی صورت گرفته از طرف ایران لحاظ شده است.
«دانالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری خواه كه بیشترین شانس را میان رقبای جمهوری خواه خود داراست، همواره گفته است، من توافقنامه را پاره نخواهم كرد بلكه بمنظور دستیابی به توافقنامه ای بهتر با ایران تلاش خواهم كرد.
اروپام.542.**1613