۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۳
کد خبر: 81770885
T T
۰ نفر
تقويت و توسعه دانشگاه هاي تك جنسيتي در اولويت وزارت علوم است

قم- ايرنا - معاون اداري مالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: تقويت و توسعه دانشگاه هاي تك جنسيتي در اولويت كاري اين وزارتخانه در دولت يازدهم است.

به گزارش ايرنا،محمدحسين اميد روز چهارشنبه در حاشيه افتتاح دانشكده علوم انساني دانشگاه حضرت معصومه (س) قم اظهار داشت: بدون شك دانشگاه هاي تك جنسيتي مي توانند با كمك مردم هر چه سريعتر جايگاه واقعي خود را در جامعه پيدا كنند.
وي با اشاره به ويژگي هاي منحصر به فرد قم از جمله همجواري با بارگاه كريمه اهل بيت(س)، تصريح كرد: به همين علت مردم از سراسر كشور علاقه دارند كه دختران خود را جهت تحصيل روانه دانشگاه هاي اين شهر بويژه دانشگاه حضرت معصومه كنند.
وي با بيان اينكه رتبه هاي زير 100 كنكور در دانشگاه حضرت معصومه تحصيل مي كنند، تصريح كرد: در حالي كه رتبه هاي زير 100 بايد در دانشگاه هاي معتبري مانند دانشگاه تهران و شيراز تحصيل كنند، ولي به دليل امنيت و آسايش و همچنين پايبندي مردم شهر قم به عفاف و حجاب باعث ايجاد جاذبه براي خانواده ها شده است تا آنها با اطمينان خاطر فرزندان خود را به قم و اين دانشگاه بفرستند.
اميد با اذعان به اينكه آينده خوبي در انتظار دانشگاه حضرت معصومه است، تصريح كرد: بدون شك با توجه به كمك هاي خيرين و دولت براي تكميل و بهره برداري فازهاي مختلف اين پروژه، زير ساخت هاي آن بيش از پيش تكميل و زمينه رشد اين دانشگاه فراهم شود.
وي با اشاره به مشكلات مالي دولت حتي در بخش بودجه هاي جاري طي چند سال اخير و انقباضي بودن آن، تصريح كرد: برغم همه مشكلات مالي دولت پروژه هاي مربوط به دانشگاه هاي تك جنسيتي مانند حضرت معصومه در اولويت قرار دارد.
وي اظهار كرد: به كمك سازمان مديريت، كميسيون آموزش و تحقيقات و كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي در سال گذشته رديف متمركزي براي حمايت از فعاليتهاي خيرين در سال 94 گذاشته شد.
وي افزود: وزارت علوم نيز هر پروژه اي كه در دانشگاه حضرت معصومه به 50 درصد پيشرفت فيزيكي برسد، به استناد قانون بودجه امسال 50 درصد باقي مانده آن را حمايت مي كند.
وي با بيان اينكه امور خيريه در آموزش عالي ايران از سابقه اي 700 ساله برخوردار است، تصريح كرد: طي دهه هاي اخير توجه خاصي به اين موضوع شده و اخيرا همه دانشگاه هاي كشور نسبت به ايجاد يك بنياد حامي براي خود تشويق شدند و در حال حاضر نيز در بيش از دو سوم دانشگاه هاي كشور از جمله حضرت معصومه بنياد حامي شكل گرفته است.
وي با بيان اينكه دولت و مجلس شوراي اسلامي با تخصيص اعتباراتي براي اموري همچون معافيت هاي مالياتي، وام بدون كارمزد و سود از بانك ها و دريافت 50 درصد كمك از دولت خيرين را پشتيباني مي كند، تصريح كرد: اولويت دولت در توزيع اين اعتبارات دانشگاه هاي نوپايي مانند دانشگاه حضرت معصومه است.
معاون وزير علوم تصريح كرد: در برخي استان ها با ايجاد بين 10 تا 15 دانشگاه ظرف مدت دو سال شاهد توسعه بي رويه دانشگاه ها هستيم، در حالي كه ايجاد آنها ضرورتي نداشته و دولت هم توان تكميل آنها را ندارد، ولي دانشگاه هايي مانند دانشگاه حضرت معصومه بايد ايجاد مي شد و در بحث سامان دهي در اولويت هاي دولت قرار دارد.
اين مقام وزارت علوم با بيان اينكه علاوه بر دانشگاه حضرت معصومه ، دانشگاه هاي تك جنسيتي ديگري در استان هاي خراسان شمالي، هرمزگان، سمنان و كرمان احداث شده و در اولويت حمايتي دولت قرار دارند، افزود: اگر بتوانيم از مراجع تقليد مجوزي مبني بر اينكه خيرين برخي از وجوهات خود را براي امور مرتبط با پيشرفت علم و فناوري صرف كنند، با توجه به تاكيد هميشگي رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه علم و فناوري و اقتصاد دانش بنيان گام مهمي را در اين مسير برداشته ايم.
وي همچنين با بيان اينكه بيش از 100هزار متر مربع پروژه آموزش عالي در شهرها و استان هاي مختلف كشور از جمله كاشان، يزد و بجنورد با كمك خيرين در حال اجراست، تصريح كرد: در همين راستا در آينده نزديك يك پروژه 20 هزار متر مربعي در دانشگاه تهران به بهره برداري مي رسد.
دانشكده علوم انساني دانشگاه حضرت معصومه قم كه داراي رشته هايي همچون حقوق، زبان انگليسي، مديريت بازرگاني و روان شناسي است با 6 هزار و 200 متر مربع مساحت و با اعتباري بالغ بر 80 ميليارد ريال به بهره داري رسيد.ك/3
7403/ 6133/1042
۰ نفر