۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۹
کد خبر: 81770731
T T
۰ نفر
فرهادی: پیش نویس آمایش آموزش عالی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پیش نویس آمایش آموزش عالی در وقت مقرر به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا محمد فرهادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: آمایش آموزش عالی یعنی بررسی وضعیت آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران و اینكه چه رشته ای را در كجا و چه مقطعی داشته باشیم.
وی به جهت گیری پیش نویس آمایش آموزش عالی اشاره كرد و افزود: این پیش نویس بر اساس راهبرد توسعه آموزش عالی، استعداد ها، امكانات و شرایط بومی هر منطقه تعریف شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین ادامه داد: وضعیت موجود در بحث آموزش های دولتی و شیوه های آموزشی از قبیل آموزش های كاربردی، مهارتی و آموزش های از راه دور و دانشگاه های جامع و صنعتی به صورت استان به استان و منطقه به منطقه در پیش نویس آمایش آموزش عالی مطرح شده است.
عضو كابینه یازدهم افزود: پذیرش دانشجو در رشته و مقاطع مختلف باید مطابق با استعدادها، امكانات و نیاز های یك منطقه و جمعیت كشور صورت گیرد.
به گزارش شورایعالی انقلاب فرهنگی، وی اظهار داشت: در پیش نویس آمایش آموزش عالی، احكامی نسبت به ساماندهی آموزش عالی در كشور، منطقه بندی و رتبه بندی دانشگاه ها و همچنین تجمیع، ادغام، انحلال و توسعه دانشگاه ها درخواست شده كه باید نسبت به این احكام درخواستی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیمات لازم را اتخاذ كند.
فراهنگ**3081**1569
۰ نفر