۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۹:۴۴
کد خبر: 81766973
T T
۰ نفر
دو گردشگر آلمانی با پهپاد فیلمبرداری نزدیك كرملین بازداشت شدند

مسكو - ایرنا - دو گردشگر آلمانی كه با استفاده از پهپاد، سعی در فیلمبرداری از كاخ كرملین و اقامتگاه رییس جمهوری روسیه را داشتند، در مسكو بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیك، یك پدر و پسر آلمانی كه توسط ماموران در محل بازداشت شدند، اعلام كردند كه از ممنوعیت عكسبرداری هوایی از كرملین بی خبر بودند.
دو گردشگر آلمانی هنگامی كه سعی در به پرواز درآوردن یك هواپیمای بدون سرنشین نزدیك برج های كرملین داشتند، دستگیر و پس از انتقال به مقر ماموران و انجام مراحل اخذ جریمه آزاد شدند.
بنا به این گزارش، آنان كه می خواستند «از هوا، محوطه كاخ كرملین را فیلمبرداری كنند» اطمینان دادند كه از «ممنوعیت پرواز بر فراز اقامتگاه ولادیمیر پوتین» بی خبر بودند.
میدان تاریخی و گردشگری سرخ و مجموعه كاخ كرملین در آن و همچنین تمامی خیابان ها و مسیرهای منتهی به آن همیشه تحت شدیدترین تدابیر امنیتی و حفاظتی قرار دارند.
روزانه هزاران گردشگر با حضور در این میدان از جنازه مومیایی شده «ولادیمیر ایلیچ اولیانوف لنین» بنیانگذار اتحاد جماهیر شوروی سابق كه در این مكان نگهداری می شود و جاذبه اصلی گردشگری به شمار می رود، دیدن می كنند.
در بهار سال 1987 یعنی در زمان شوروی قبل از فروپاشی كه تدابیر امنیتی بسیار سخت تر و ورود به آن كشور فقط در شرایط بسیار ویژه ای ممكن بود، یك نوجوان ۱۹ساله اهل آلمان غربی سوار بر یك هواپیمای فوق سبك، پشت میدان سرخ و نزدیك كاخ كرملین فرود آمد كه به خبر داغ جهان تبدیل شد.
«ماتیاس روست» (Mathias Rust) كه با عبور از یك مسیر طولانی بدون هیچ ممانعتی، سبب بروز جنجال بزرگ امنیتی و سیاسی برای حكومت وقت شوروی شده بود به تحمل چهار سال زندان محكوم شد كه پس از یك سال آزاد شد و گفت: هدف من از این اقدام ایجاد پلی بین شوروی و جهان آزاد بوده است.
اروپام**4**1516**1144