۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۴۲
کد خبر: 81766764
T T
۰ نفر
درآمدهای دولت تنها كفاف هزینه های جاری كشور را می دهد

تهران - ایرنا- نماینده مردم بوكان در مجلس شورای اسلامی گفت: كاغذپاره خوانده شدن بیانیه ها و تحریم ها از سوی دولت گذشته موجب شده است تا امروزه درآمدهای دولت تنها كفاف هزینه های جاری را بدهد و عملا بابت هزینه های عمرانی پولی وجود نداشته باشد.

به گزارش ایرنا، محمد قسیم عثمانی در جلسه علنی امروز (یكشنبه) درنطق پیش از دستور خود در مجلس گفت: همچنین عدم وجود اعتبار لازم در بخش عمرانی دولت موجب شده تا طرح های عمرانی در سراسر كشور معطل باقی بماند.
وی ادامه داد:حتی پروژه هایی كه بیش از 95 درصد پیشرفت دارند، معطل پرداخت مطالبات پیمانكاران جهت اتمام این پروژه ها هستند؛ آیا این آقایان دلواپس ، چنین دلواپسی هایی ندارند.
عثمانی با بیان اینكه بهترین الگوی اقتصادی را مقام معظم رهبری با هوشمندی تمام در قالب الگوی اقتصاد مقاومتی ابلاغ فرموده اند، ابرازامیدواری كرد: دولت و مجلس به جای برخورد شعاری و كلیشه های با این الگو، در عمل و فارغ از شعار و سمینار، راهكارهای اجرایی شدن آن را ارایه و مورد عمل قرار دهند.
این نماینده مجلس نهم در ادامه سخنانش به مرگ جانسوز آیلان كودك كرد سوری اشاره كرد و گفت: مرگ آیلان همه آزادگان عالم را متأثر كرد و دل مسلمانان را جریحه دار كرد. مظلومیت آیلان چنان بر دل های ما حك شد و نقش بست كه نفرت و كینه ما از داعشیان و اربابان سعودی اش، دائمی و ماندگار خواهد بود و تنفر ما از بی رحمی، استبداد و خودكامگی در تاریخ ما تجدید و ماندگار خواهد شد.
وی افزود: آنچه آیلان را خفه كرد، نه موج های بی غرض و خشمگین دریا بلكه امواج ضد بشری مخملینی بود كه امروز داعیه ریاست بر تمدن ها و بشریت را دارند كه مزدوران و ایادی آنها چنین فجایعی را در تاریخ بشر ثبت كردند و بی تفاوت به تماشای كودك كرد خردسالی نشستند تا موج دریا جسد وی را به ساحل بدبختی نوع بشر برساند و اینگونه بی تفاوت تاریخ بشر را آكنده از شرمساری و ذلت و خواری كند.
عثمانی تصریح كرد: مرگ آیلان برای بشریت امروز یك ننگ بود و اگر مدعیان دموكراسی و حقوق بشر چیزی از بشریت را باقی گذاشته باشند؛ مرگ آیلان برای بشریت امروز یك فاجعه بود اگر مدعیان حقوق بشر فاجعه ناكرده ای را بر روی زمین باقی گذاشته باشند.
وی گفت: مرگ آیلان برای بشریت امروز یك تاریخ بود كه مدعیان حقوق بشر چیزی از انسانیت و تاریخش باقی نگذاشته اند وآری مرگ آیلان برای بشریت امروز یك درس و یك شوك بود، اگر خفاشان مدعی حقوق بشر سویی از نور و نوری ازحقیقت باقی گذاشته باشند.
وی ادامه داد: مرگ آیلان نه مرگ یك فرد بلكه مرگ انسانیت، مرگ فطرت و بشریت و فریاد بی كسی مردمی بود كه پس از شیمیایی و نسل كشی توسط صدام ملعون، اكنون باید از ترس ددمنشی داعشیان كه از جیب آل سعود می خورند، دل و تن به دریا بزنند.
در ادامه عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم ، شرایط اقتصادی كشور را نامساعد خواند و گفت: تورم و ركود كمرمردم را شكسته است و تا زمانی كه تورم حاكم بود، مردم بار تورم را بر دوش می كشیدند واكنون كه ركود براقتصاد حكم فرماست مردم باید بار ركود را نیز تحمل كنند، پس مردم ما كی باید رنگ آرامش و آسایش را به خود ببینند.
عثمانی با بیان اینكه چنین شرایطی را دولتها و مدیران اقتصادی آنها به وجود آورده اند اما تحمل آن بار و همه ناكارآمدی و بی برنامگی بر دوش مردم نجیب است،‌ گفت: امروز مردم مناطق محروم به شدت تحت فشار اقتصادی و معیشتی قرار دارند و هر دولتی كه سركار آمده است رویكردهای خاص خود را در حوزه اقتصادی داشته است.
وی ادامه داد: اكنون بعد از گذشت 36 سال از انقلاب هنوز كشورمان استراتژی اقتصادی مدون و مشخصی ندارد و تا استراتژی و برنامه مدونی كه همه دولت ها مكلف به اجرای آن باشند وجود نداشته باشد وضعیت اقتصادی كشور بهبود نخواهد یافت.
وی گفت: ازدولت با تدبیر انتظار می رود برای اتمام پروژه های لب مرزی فكر اساسی كند تا مردم بیش از این منتظر اتمام پروژه های در حال اتمام نباشند.
نماینده مردم بوكان در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به نعمت زاده عنوان كرد: شما افراد معترض به كیفیت نامطلوب خودرو را ضد انقلاب نامیدید؛ كاش شما كه چنین خطابه ای صادر می كنید و خود بنز سوار می شوید و عمل جراحی گوش خود را در آلمان انجام می دهید، بفرمایید كسانی كه با تولید خودروهای بی كیفیت جان مردم را می گیرند و این همه خانواده را بی سرپرست می گذارند و عزیزان خانواده ها را تلف می كنند چه نام دارند و چه كاره اند.
وی ادامه داد: چرا این گونه یك سویه و نامتعادل به موضوعات نگاه می كنید و نسبت به درك مردم ناتوان شده اید و چرا اینگونه نگاه نمی كنید كه سود شركت های خودروساز، هزینه عدم كیفیت خودروهاست و این سود از ربا بدتر است.
این نماینده مجلس در پایان به بررسی برخی مشكلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و از مسوولان خواست تا در رفع آنها اقدام كنند.
سیام/ 9136 /1449
۰ نفر