۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۵۵
کد خبر: 81766454
T T
۰ نفر
زنان در دفاع مقدس مردانه ترين ميدان ها را فتح كردند

تهران - ايرنا - رييس سازمان نشر آثار و ارزش هاي مشاركت زنان در دفاع مقدس گفت: زنان در دوران دفاع مقدس اوج احساس و لطافت خود را با روح جهاد و مقاومت در هم آميختند و موفق شدند، مردانه ترين ميدان ها را فتح كنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، مريم مجتهدزاده روز يكشنبه در نخستين نشست شوراي راهبردي كميته بين الملل در حوزه زنان دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس حادثه اي عظيم در كشور بود كه دستاوردهاي پربار و مهم نظامي، اقتصادي و سياسي را در بر داشت و اين رويداد واقعي، هرگز از ذهن مردم ايران پاك نخواهد شد.
وي ادامه داد: مقاومت دليرانه ملت ايران در اين دوران از روي آگاهي، ايمان و شهامت بود و فداكاري ها در دوران دفاع مقدس توانست نظام الهي و معنوي برخاسته از ايمان را تحكيم كند.
مجتهدزاده، جنگ هشت ساله را مظهر روحيات خوب و سازنده اي دانست كه توانست ملت ايران را به كمال برساند.
وي گفت: در اين ميان نقش زنان بسيار ممتاز و بي بديل بود زيرا اين زن ايراني بود كه توانست علاوه بر حضور در سنگر خانه و خانواده در سنگرهاي اجتماعي هم نقش آفريني كند.
رييس سازمان نشر آثار و ارزش هاي مشاركت زنان در دفاع مقدس با بيان اينكه زنان در دوران دفاع مقدس اوج احساس و لطافت خود را با روح جهاد و مقاومت در هم آميختند، گفت: اين افراد مردانه ترين ميدان ها را فتح كردند.
وي ادامه داد:‌ جا دارد زن مسلمان با تامل در مفاهيم اسلامي و دقت در خطوط نظام اسلامي براي پيشرفت زنان و مردان هويت خود را بازيابي كند؛ موضوعي كه هدف شوراي راهبردي زنان در حوزه بين الملل نيز است.

** راهبردهاي شوراي راهبردي كميته بين الملل در حوزه زنان دفاع مقدس
معاون پژوهشي سازمان نشر آثار و ارزش هاي مشاركت زنان در دفاع مقدس گفت: تحقق جايگاه واقعي زن در برنامه ريزي ها با نهايت كنجكاوي و بدون اغماض و نگرش به مسايل زنان با رعايت جانب مفاهيم انساني و عدم تحت الشعاع قرار گرفتن اين مفاهيم با مسايل تبليغاتي و سياسي و اقتصادي، از جمله راهبردهاي شوراي راهبردي كميته بين الملل در حوزه زنان دفاع مقدس است.
مريم شادي افزود: تقويت سياست هاي اجرايي براي زدودن باورهاي غلط از ذهن زنان، تجهيز به ظرافتي هوشمندانه براي فرق گذاشتن ميان تشخص و منزلت علمي، فرهنگي، اجتماعي و هنري با تنزيل و انحطاط او تا سطح وسيله و ابزار براي مقاصد سياسي و شخصي از ديگر راهبردهاي اين كميته است.
وي سه مولفه اصلي مفهوم سازي، جريان سازي و نهاد سازي را از موضوعات راهبردي ديگر عنوان كرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، در اين نشست همچنين سردار بهمن كارگر رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس سخنراني كرد.
خالد قدومي نماينده مردم حماس در تهران، ماجد غماس نماينده مجلس اعلاي عراق در تهران، ناصر ابوشريف نماينده جنبش جهاد اسلامي در تهران، پدر شهيد مصطفي احمدي روشن و جمعي از اساتيد حوزه و دانشگاه از جمله حاضران در نخستين نشست شوراي راهبردي كميته بين الملل در حوزه زنان دفاع مقدس بودند.
اجتمام ** 1880 ** 1071
۰ نفر