۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۴۰
کد خبر: 81766414
T T
۰ نفر
رونق حوزه گياهان دارويي با استفاده از فناوري هاي زيستي

تهران-ايرنا-عضو شوراي ستاد توسعه علوم وفناوري گياهان دارويي وطب سنتي معاونت علمي وفناوري رياست جمهوري گفت:استفاده از فناوري‌هاي زيستي مرتبط با گياهان دارويي سبب رونق اين حوزه در داخل و خارج از كشورمي شود.

به گزارش ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، دكترسيد مجيد معنوي در خصوص ارتباط زيست فناوري وگياهان دارويي افزود: زيست‌فناوري به لحاظ بهبود كيفيت، اثربخشي و بهره‌برداري، ارتباط بسيار نزديكي با حوزه گياهان دارويي دارد.
وي با اشاره به اينكه بخش عمده‌اي ازگياهان دارويي دركشوربه صورت بومي و وحشي برداشت مي‌شود،بيان كرد: با استفاده از گياهان دارويي پرورشي، مي‌توان ارقام مناسب‌تري را در رابطه با گياهاني دارويي كه ارزش افزوده بالاتري دارند را توليد كرد، مواردي كه به صورت پرورشي قابل توليد و تكثير هستند مي‌توانند از علم زيست فناوري بهره‌مند شوند.
معنوي با اشاره به اينكه راه نجات و توسعه بازار گياهان دارويي در كشور جلوگيري از خام فروشي و تبديل آن به محصولات فرآوري شده با ارزش افزوده بالاتر است گفت: براي جلوگيري از خام فروشي گياهان دارويي و وصل شدن به بازارهاي بين‌المللي ارتقا سطح استانداردها است.
وي يادآور شد: گياهان دارويي عامل موثري در پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي كشور است.
علمي (1) ** 9340**1440
۰ نفر