۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۱۶
کد خبر: 81766366
T T
۰ نفر
صدای انقلاب اسلامی در كشورهای غیر اسلامی نیز شنیده می شود

سنندج- ایرنا- جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس كردستان گفت: به خاطر دفاع جانانه در هشت سال دفاع مقدس، امروز صدای انقلاب اسلامی در كشورهای غیر اسلامی نیز شنیده می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حمزه فلاح روز یكشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج افزود: حفظ این نظام و انقلاب، بی روحیه جهادی و باورهای دینی امكانپذیر نیست.
وی با اشاره به اینكه در طول هشت سال دفاع مقدس، دشمن به هیچكدام از اهداف خود نرسید، اظهار كرد: امروز جبهه یك جبهه فرهنگی است و كاملا با آن زمان تفاوت دارد.
وی با تاكید بر اینكه خاكریزها را باید در خاك خود بزنیم، افزود: دشمن با تمام ابزار ورود كرده است و امروز همه مردم در معرض تهدید قرار دارند.
سردار فلاح یادآور شد: دشمن به دنبال این است كه باورهای دینی، تعصب، غیرت و روحیه جهادی را از ما بگیرد و اگر این اتفاق بیافتد مقاومت سست می شود.
وی اظهار كرد: همچون دوران دفاع مقدس همه باید در كنار هم در مقابل دشمنان قرار بگیرم.
جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس كردستان با اشاره به اینكه در گام اول باید باور داشت كه جنگ وجود دارد، تاكید كرد: علما، ماموستایان، مسوولین فرهنگی، معلمان و اساتید همه باید در این عرصه پای كار باشند.
سردار فلاح كه به مناسبت هفته دفاع مقدس این نشست خبری را ترتیب داده بود در ادامه به صحبت در زمینه برنامه های سپاه در این هفته پرداخت.
وی گفت: در این هفته نزدیك به هزار برنامه متفاوت اجرایی می شود كه برنامه هایی نیز پیش از آغاز هفته به اجرا در آمده است.
وی اظهار كرد: اقدامات محرومیت زدایی در قالب اردوهای جهادی دانشجویان و دانش آموزان از جمله برنامه هایی است كه آغاز شده است.
به گفته وی 15 پروژه محرومیت زدایی در زمینه های منبع آب، مسجد جامع، چهار خانه عالم، چهار پل روستایی، چهار خانه معلم و سالن ورزشی افتتاح می شود.
سردار فلاح بیان كرد: این اردوها در شهرستان های مریوان، سقز، قروه و بیجار به اجرا در آمد.
وی گفت: علاوه بر این 960 نفر از دانشگاه امام حسین(ع) سپاه وارد استان كردستان شدند و در زمینه های آموزشی، فرهنگی، پزشكی، دندانپزشكی در مناطق مختلف به مردم خدمات ارائه دادند.
وی ادامه داد: عمده برنامه ها در قالب 13 كمیته از جمله اقشار، بانوان، بهداری، ایثارگران و روستایی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینكه آغاز برنامه ها با رژه نیروهای مسلح خواهد بود، اظهار كرد: پس از رژه، نمایشگاه فرهنگی با 30 غرفه در دیدگاه سنندج افتتاح می شود.
سردار فلاح برگزاری صبحگاه مشترك در تمامی شهرستان ها، تجلیل از سربازان، عطرافشانی گلزار شهدا، نواختن زنگ مقاومت مدارس، پیاده روی خانوادگی و تجلیل از پیشكسوتان دفاع مقدس را برخی دیگر از برنامه های این هفته بیان كرد.
جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس كردستان گفت: در این هفته از 210 خانواده معظم شهدا سركشی می شود.
وی افزود: سركشی از خانواده جانبازان، نشست فرمانده سپاه بیت المقدس كردستان با فرزندان شهدا، سرمربیان شجره طیبه صالحین و سربازان از دیگر برنامه های این هفته است.
وی گفت: اردوی راهیان نور، برگزاری مسابقات ورزشی بومی و محلی و برگزاری كارگاه افسران جنگ نرم با موضوع وهابیت و سلبیت از دیگر برنامه های این هفته است.ك/2
6108/1904