۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷
کد خبر: 81764997
T T
۰ نفر
برنامه هاي هفته ملي كودك در كانون اصلاح و تربيت و مدارس استثنايي

تهران - ايرنا - كودكان و نوجوانان كانون‌هاي اصلاح و تربيت، مدارس استثنايي و بچه‌هاي بستري در بيمارستان‌هاي كودكان از برنامه‌هاي هفته‌ ملي كودك امسال استفاده مي‌كنند.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا، دبير اجرايي برنامه‌هاي هفته‌ ملي كودك اظهار داشت: امسال از 15 تا 21 مهرماه برنامه‌هايي در سراسر ايران براي تمامي كودكان و نوجوانان طراحي و اجرا مي‌شود، اما برخي از كودكان ناخواسته در شرايطي قرار دارند كه كمتر به نيازهاي فرهنگي و هنري آنان توجه مي‌شود، و در ايام و مناسبت‌هاي ملي از حداقل‌ها نيز محروم مي‌مانند.
مجتبي دانشور تاكيد كرد: امسال با همكاري نهادهاي مختلف عضو شوراي برنامه‌ريزي هفته‌ ملي كودك از جمله شهرداري، مرجع ملي حقوق كودك و وزارت كشور، تمامي كودكان و نوجوانان فارغ از وضعيت شان تا جايي كه امكانات و شرايط اجازه دهد از برنامه‌هاي فرهنگي و هنري بهره مند شوند.
وي با اشاره به اينكه بيشتر برنامه‌هاي امسال به طور يكسان در شهرهاي مختلف كشور اجرا مي شود، يادآور شد: امسال براي بچه‌هاي خانواده‌هاي خارجي كه در ايران زندگي مي‌كنند، جشن‌هايي تدارك ديده شده است كه حضور دانش‌آموزان 10 مدرسه‌ خارجي در كنار دانش‌آموزان ايراني در جشن روز ملي كودك، حاصل اين ديدگاه است.
سرپرست اداره‌كل روابط عمومي و امور بين‌الملل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، به شعار هفته ملي كودك با عنوان دنيا با لبخند كودكان زيباست نيز اشاره كرد و گفت: لبخند، سهم همه بچه‌هاي ايران و جهان است، و تنها به خاطر شرايطي چون بيماري و گرفتاري‌هاي اجتماعي كه ريشه در مشكلات خانواده‌ها و فقر و غيره دارد، نبايد اين حداقل‌ها را از آنان دريغ كرد.
دانشور همچنين درباره وزارت كشور خطاب به استانداري‌ها گفت: بر اساس دستور اين وزارتخانه تمامي استان‌ها و شهرستان‌ها با مسووليت كانون پرورش فكري مشغول برنامه ريزي براي اجراي برنامه هاي هفته‌ ملي كودك هستند تا به مدت يك‌ هفته در سراسر كشور شاهد جشن‌ها و ويژه ‌برنامه‌هاي فرهنگي و هنري باشيم.
امسال روزهاي هفته‌ ملي كودك در چند موضوع اصلي نامگذاري و برنامه‌هاي اصلي اين ايام بر اساس نيازهاي عمده‌ كودكان و نوجوانان طراحي شده است.
بر اين اساس برنامه‌هاي هفته ملي كودك از چهارشنبه 15 مهر با نام كودك سلامت و ايمني آغاز مي‌شود و به ترتيب 16 مهر كودك، هنر و ميراث فرهنگي، 17 مهر كودك، خانواده و رسانه، 18 مهر كودك، كتاب و كتاب‌خواني، 19 مهر كودك، محيط زيست و منابع طبيعي، 20 مهر كودكان دنيا، صلح و دوستي و 21 مهر كودك، آموزش و تربيت اسلامي، نام گرفته است.
نهادهاي مختلف مرتبط عضو شوراي برنامه‌ريزي هفته‌ ملي كودك شامل وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامي، كشور، معاونت زنان و خانواده رياست جمهوري، هلال احمر جمهوري اسلامي، شهرداري تهران، شبكه دوم سيما (شبكه‌ كودك)، سازمان اسناد و كتاب‌خانه‌ ملي، پليس راهنمايي و رانندگي تهران، سازمان ميراث فرهنگي، مرجع ملي كودك وزارت دادگستري، سازمان تبليغات اسلامي و سازمان بهزيستي هستند.
بر اساس اين گزارش، سازمان‌هاي مردم‌نهاد (NGO) نيز در اجراي برنامه‌هاي مختلف در اين ايام حضور دارند.
برنامه‌ روز جهاني كودك در 16 مهرماه نيز با حضور يكي از مقامات بلندپايه‌ كشور در تهران و همزمان در مراكز استاني با مسووليت كانون پرورش فكري و ديگر نهادهاي دولتي و خصوصي برگزار خواهد شد.
فراهنگ ** 1883 ** 1569