۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۴
کد خبر: 81764987
T T
۰ نفر
معترضان بی عدالتی اقتصادی در آمریكا بار دیگر تجمع كردند

تهران-ایرنا- هواداران جنبش تسخیر وال استریت بار دیگر با تجمع در خیابان های شهر منهتن، چهارمین سالگرد شكل گیری جنبش موسوم به 'تسخیر وال استریت' را در مخالف با بی عدالتی اقتصادی و ضد سرمایه داری برگزار كردند.

به گزارش ایرنا، شبكه خبری روسی 'راشاتودی' با اشاره به برگزاری این تجمع در عصر پنج شنبه نوشت: به منظور جلوگیری از ورود تظاهركنندگان به پارك 'زاكوتی' كه چهار سال پیش توسط معترضان به 'یك درصد' ثروتمند جامعه آمریكا تصرف شد، موانعی در خیابان های منتهی به این پارك ایجاد كردند.
معترضان با ایجاد حساب توئیتری ' OccupyWallStNYC' كه دویست هزار كاربر داشت، برگزاری مراسم سالگرد این جنبش ضد سرمایه داری را خواستار شدند.
نخستین اعتراض ها عمدتا در نتیجه بحران مالی سال 2008 و در نتیجه كمك مالی دولت آمریكا به شركت ها با استفاده از میلیاردها دلار از پول مالیات پردازان آغاز شد كه به نادیده گرفتن 99 درصد از جمعیت آمریكا و از دست رفتن دو و نیم میلیون فرصت شغلی منجر شد.
به نوشته روزنامه اینترنشنال بیزنس تایمز، پلیس طی این چهار سال 1.5 میلیون دلار برای سركوب این جنبش هزینه كرده است.
اعتراض های خیابانی كه از تاریخ 17 سپتامبر سال 2011 (26 شهریور 2008) در وال استریت نیویورك آغاز شد تا 24 مارس سال 2012 ( اسفند 2009) ادامه داشت و برخی آن را با قیام های عربی مقایسه كردند.
خواسته اصلی اشغال كنندگان وال استریت مبارزه با فرهنگ اقتصادی سرمایه گذاری، نابرابری اقتصادی و از بین بردن دسترسی و نفوذ دلالان شركتی و غول های پولی در دولت آمریكا بود.
اروپام**9158**1485**1572
۰ نفر