۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳
کد خبر: 81764922
T T
۰ نفر
نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی: كارآفرینی محور توسعه كشور است

سمنان - ایرنا - نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: كارآفرینی محور توسعه كشور است و باید برای آن فرهنگسازی شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی فنی و حرفه ای استان سمنان، علیرضا خسروی در آئین اختتامیه اولین كمپ تابستانی كارآفرینان فردا در این استان، افزود: كارآفرینی از فعالیت‌های ارزشمند برای توسعه كشور است.
وی ادامه داد: افراد موفق جامعه مانند كارآفرینان، بدون تلاش به موفقیت دست نیافته اند و متحمل زحمات زیادی در این راه شده اند.
وی ضمن تقدیر از مدیران كل آموزش فنی و حرفه ای و كمیته امداد استان سمنان به خاطر اجرای طرح كارآفرینان فردا در استان سمنان، گفت: پرورش افراد برای كارآفرینی باید از سنین پایین انجام شود.
خسروی خاطرنشان كرد: نهادینه شدن تفكر كارآفرینی از سنین پایین در جامعه باعث می شود نیروی انسانی خلاق و كارآفرین برای جامعه تربیت شود و این رسالت بر دوش آموزش فنی و حرفه ای است.
وی با اشاره با اینكه در برخی كشورهای دنیا ضایعات دورریختنی با كمترین هزینه تبدیل به پول می شود، گفت: ایران با وجود دارا بودن امكانات و ظرفیت‌های بالقوه، زمینه بسیار مساعدی برای كارآفرینی و ایجاد اشتغال دارد كه باید با حذف برخی محدودیتها، راه را برای فعالیتهای كارآفرینی و اشتغالزایی هموار كرد.
نماینده مردم سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: كارآفرینی راهكار رسیدن به نقطه ای است كه اقتصاد كشور را از وابستگی به نفت رها كنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری سمنان نیز در این آئین بر لزوم ارائه آموزشهای كارآفرینی با هدف توانمندسازی و مدیریت نیروی انسانی جامعه، برای فعالیتهای اقتصادی مطلوب تاكید كرد.
منوچهر صادقی با اشاره به اینكه در زمینه بهبود فرآیند كسب و كار، ایران رتبه خوبی در جهان ندارد، خواستار ورود سازمان آموزش فنی و حرفه ای به این موضوع و ارائه آموزشهای مرتبط در این زمینه شد.
وی موتور محركه كشورهای توسعه یافته را بازار سرمایه دانست و تصریح كرد: بازار سرمایه نیاز به دانش فنی خاص دارد كه تامین این نیاز بر عهده آموزش فنی و حرفه ای است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری سمنان، به اجرای طرح تكاپو در این استان اشاره كرد و افزود: با اجرای این طرح، فعالیتهای استان سمنان در زمینه كارآفرینی و ایجاد اشتغال، نمود بیشتری پیدا می كند.
مدیركل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان نیز اظهار كرد: طرح كمپ تابستانی كارآفرینان فردا بر اساس شاخص‌ها و روش‌های روز كارآفرینی دنیا به اجرا در آمد و سمنان سومین استانی است كه این طرح را به اجرا در آورد.
ابراهیم محمودی افزود: سرعت بخشی به روند توسعه كشور با راه اندازی نهضت آموزش های كارآفرینی از طریق پرورش تفكر خلاق و شناسایی افراد كار آفرین از اهداف این طرح كارآفرینی است كه باید مورد حمایت همه جانبه مسئولان قرار گیرد.
زهرا سادات مهدوی مربی مطرح كشور در زمینه كار آفرینی نیز در این مراسم ضمن تشریح چگونگی روند اجرای طرح گفت: این روش از كشور هندوستان الگو برداری شده و در آن كشور موفقیت بالایی داشته است.
مهدوی تفكیك گروههای سنی را در این طرح بسیار مهم دانست و یادآور شد: هر گروه سنی آموزشهای خاص خودش را دارد.
محمد وكیلی استاندار سمنان نیز در این آئین حضور داشت و با حضور وی از فراگیران برتر طرح كار آفرینان فردا با اهدای لوح تقدیر شد.
كمپ تابستانی كارآفرینان فردا، برای اولین بار در استان سمنان، با حضور 40 دختر 15 تا 18 ساله و با بره گیری از تجربه كمپ تابستانی موسسه توسعه كارآفرینی هند، برگزار شد.ك/1
6103