۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۰۴
کد خبر: 81764306
T T
۰ نفر
آخرين خبر از وضع پايگاه هوايي پيشاور/ 29 پاكستاني قرباني حمله طالبان شدند

اسلام آباد- ايرنا- ارتش پاكستان اعلام كرد: عمليات پاكسازي نيروهاي امنيتي در پي حمله امروز (جمعه) تروريستي به پايگاه نيروي هوايي اين كشور در شهر پيشاور با هلاكت تمام 13 مهاجم و جان باختن 29 نفر از نظاميان و غيرنظاميان به پايان رسيد.

به گزارش ايرنا سرلشكر «عاصم سليم باجوا» سخنگوي ارتش پاكستان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: عمليات جست وجو و بازرسي بخش هاي مختلف پايگاه نيروي هوايي واقع در خيابان انقلاب در منطقه «باد بير» شهر پيشاور (مركز ايالت خيبرپختونخوا در شمال غرب پاكستان) به صورت مشترك از سوي نيروهاي ارتش، يگان حفاظت از تأسيسات دفاعي و نيروهاي ويژه ضد تروريستي اين كشور به پايان رسيد.
سرلشكر باجوار با اعلام اينكه شمار قربانيان اين حمله تروريستي به 29 كشته افزايش يافت، افزود: 16 نفر در داخل مسجد پايگاه هوايي كه خود را براي نماز آماده مي كردند در پي تيراندازي تروريست ها كشته شدند و 13 نفر ديگر نيز در جريان تبادل آتش با مهاجمان جان خود را از دست دادند.
سخنگوي ارتش پاكستان در خصوص عاملان حمله تروريستي امروز گفت كه 14 تروريست كشته شده وابسته به گروه انعشابي از طالبان پاكستان بوده و اين عناصر، توطئه حمله به پايگاه هوايي پيشاور را در داخل افغانستان برنامه ريزي كرده و از خاك افغانستان وارد پاكستان شده و خود را به شھر پيشاور رساندند.
وي افزود: نهادهاي اطلاعاتي پاكستان در حال بررسي بيشتر جوانب اين حمله و عناصر آن هستند.
در پي اين حمله 29 نفر از مسؤولان نظامي پايگاه نيروي هوايي شهر پيشاور و برخي غيرنظاميان نيز زخمي شده اند كه هم اكنون در بيمارستان هاي شهر پيشاور تحت مراقبت هستند.
ساعاتي پيش نيز مراسم تشيع پيكر قربانيان حمله تروريستي به پايگاہ ھوايي با حضور «محمد نواز شريف» نخست وزير، ژنرال «راحيل شريف» فرماندہ ارتش، «سھيل امان» فرماندہ نيروي ھوايي به ھمراہ مقامات ارشد نظامي و سياسي در شھر پيشاور برگزار شد.
در پي اين حمله، تدابير امنيتي در ساير فرودگاه هاي شهرهاي عمده پاكستان از جمله اماكن نظامي و امنيتي اين كشور تشديد شده و نيروهاي امنيتي در حالت آماده باش قرار گرفتند.
به نقل از رسانه هاي پاكستاني، «محمد خورساني» سخنگوي گروه تروريستي طالبان پاكستان مسؤوليت اين حمله را به عهده گرفته است.
خردادماه سال گذشته فرودگاه بين المللي «جناح» در شهر كراچي و در خرداد 1390 نيز پايگاه هوايي «مهران» متعلق به نيروي دريايي ارتش پاكستان مورد هدف حمله تروريستي قرار گرفت كه در اين حوادث علاوه بر جان باختن ده ها نظامي و غيرنظاميان اين كشور، نيروهاي امنيتي پاكستان توانستند تمام مهاجمان را به هلاكت برسانند.
آساق**274**1504