۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۲۰:۱۹
کد خبر: 81762586
T T
۰ نفر
سفير ايران: تعرفه گمرگي كالاهاي صادراتي ايران به روسيه كاهش يافته است

مسكو - ايرنا - سفير ايران در مسكو از كاهش تعرفه گمركي كالاهاي صادراتي ايران به روسيه براي تقويت روابط تجاري دو كشور از 27 درصد به 3 تا 7 درصد خبر داد.

به گزارش ايرنا، «مهدي سنايي» در ديدار با هيات 52 نفره شامل مقامات استاني و تجاري - صنعتي استان هاي كردستان، مركزي و چهارمحال بختياري كه براي بازديد از توانمندي هاي تجاري و صنعتي روسيه به اين كشور سفر كرده اند، گفت: افزون بر تلاش هاي انجام شده منجر به كاهش تعرفه گمركي براي كالاهاي صادراتي به روسيه، همچنين مقامات اين كشور مجوز صادرات مواد لبني از ايران به روسيه را صادر كردند.
بنا به اعلام بخش ديپلماسي رسانه اي سفارت ايران در مسكو، سنايي با اشاره به بازار خوب كالاي ايراني در روسيه اظهار كرد: حجم تبادلات دو كشور هم اينك روبه رشد مي باشد. در روسيه شرايط جديدي براي كار آغاز شده و دولت يازدهم با سياست هاي واقع بينانه در نظر دارد از شرايط و وضعيت موجود استفاده كرده و در تمامي زمينه ها شرايط همكاري هاي دوجانبه هرچه بيشتر با روسيه را فراهم كند.
وي افزود: با توجه به اينكه يكي از توليدات قابل صدور به روسيه گوشت طيور مي باشد، دولت اين كشور براي خودكفايي در اين بخش تسهيلات خوبي براي صنعت مرغداري اعطاء مي كند و همچنين در مناطق جنوب روسيه و قفقاز زمينه هاي خوبي براي اين صنعت و نيز كشت فراسرزميني وجود دارد.
اروپام**5**1516** 3404