۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۹:۳۸
کد خبر: 81759627
T T
۰ نفر
اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بايد مطابق با تربيت قرآني غني شود

سنندج- ايرنا- امام جمعه قروه گفت: بايد تلاش كرد تا اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را با جنبه تربيت قرآني و ارتقاي فكري غني كرد تا فرزندان در مسير تعالي و ارتقاي فكري گام بردارند و پرورش آنان بر اساس هويت ديني باشد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام حسن باباييان روز سه شنبه در مراسم اختتاميه فعاليت هاي تابستاني كانون فرهنگي تربيتي ولايت شهرستان قروه افزود: حركت دادن اين نسل در مسير صحيح، آينده اي مطلوب را براي جامعه رقم خواهد زد كه همه افراد از آن به نحو مطلوب بهره مند شوند.
وي با اشاره به فعاليت هاي كانون فرهنگي تربيتي ولايت، خطاب به مسوولين اين كانون گفت: با در نظر گرفتن جنبه تربيتي و شور و نشاط در جوانان و نوجوانان بايد براي غني سازي اوقات فراغت تلاش شود تا اميد به آينده در آنان متبلور شود.
به گفته وي قرآن كريم به عنوان دستور و قانوني براي اجرايي شدن آمده است و نه تلاوت صرف، كه اگر اين قانون اجرايي نشود خسارت بسياري بر جامعه تحميل مي شود.
امام جمعه قروه يكي ديگر از عواقب عمل نكردن به اين قانون الهي را خطاپذيري خانواده ها برشمرد و گفت: اگر خانواده دچار اشتباه شود، همه جامعه به اشتباه خواهد رفت و اگر در زندگي انساني قانون الهي اجرايي شود مسير درست را به ما نشان مي دهد.
حجت الاسلام باباييان به وضعيت نامناسب حجاب و پوشش در جامعه اشاره و خاطرنشان كرد: اين طرز پوشش مورد پسند هيچ كس نيست و بايد اصلاح شود.
وي تاكيد كرد: كساني كه اين نوع پوشش را برگزيده اند هيچ گاه به مقصد نخواهند رسيد و دليل اين امر اين است كه آنان مسير را اشتباه برگزيده اند و در آن حركت مي كنند.
وي افزود: حاكم شدن قرآن بر زندگي ها بايد مدنظر قرار گيرد تا عاملي براي هرچه سريعتر برگشتن كساني كه در مسير اشتباه حركت مي كنند و جذب و ائتلاف همه دستگاه هاي فرهنگي در اين زمينه شود.
حجت الاسلام باباييان تربيت ديني فرزندان را عامل احيا و زنده كردن آنان برشمرد و گفت: در مقابل اين تربيت، حركت در مسير شيطاني موجب به نابودي كشاندن فرزندان و بي هويت كردن آنان مي شود.
به گفته وي اين بي هويتي باعث مي شود تا فرزندان زندگي را تيره و تار ببينند در حالي كه دنيا زيبايي هاي بسياري دارد.
وي اظهار كرد: خوشي و نشاطي كارآمد است كه به اعتلاي فرزندان ما بيانجامد، اثر بخش باشد و آنان را افرادي متمدن به معناي واقعي به بار آورد.
حجت الاسلام باباييان افزود: ايمان و عمل صالح حرف اول را در مكتب ولايت و اهل بيت مي زند و حركت در مسير هويت ديني و آراستگي به فضايل اخلاقي حيات طيبه و پاكي را كه وعده الهي است به انسان هديه و او را بلند مرتبه مي كند.
وي در پايان با اشاره به فعاليت هاي كميته امداد امام خميني (ره)، اظهار كرد: بايد به رشد كيفي خدمات كميته امداد امام خميني (ره) توجه شود تا خدمات ارائه شده در راستاي حذف محروميت باشد.
قروه در 90 كيلومتري شرق سنندج واقع شده است.
7345/6108