۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۵۳
کد خبر: 81758142
T T
۰ نفر
پیام امام جمعه، استاندار و شهردار اصفهان بمناسبت درگذشت حاج مرتضی اشتری

اصفهان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار و شهردار اصفهان در پیام های جداگانه درگذشت حاج مرتضی اشتری شاعر، مداح اهل البیت (ع) و رییس شورای مركزی هیئت های مذهبی این استان را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، حاج مرتضی اشتری شاعر، مداح اهل البیت (ع) و پدر سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی روز یكشنبه در سن 81 سالگی در اصفهان دارفانی را وداع گفت و چشم از جهان فروبست.
در پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان كه روز یكشنبه به همین مناسبت صادر شد آمده است:
آن مرحوم كه ریاست شورای مركزی هیئات مذهبی استان اصفهان را بر عهده داشت از كودكی در خدمت اهل بیت(ع) بود و علاوه بر دیوان اشتری ، اشعار ایشان اكثر ضریحهای ائمه معصومین و امامزادگان (ع) را مزین كرده است .
آیت الله طباطبایی نژاد در این پیام درگذشت این شاعر و مداح اهل بیت (ع) را به مردم شهید پرور استان، جامعه مداحان، هیئت های مذهبی اصفهان و فرمانده نیروی انتظامی و بازماندگان ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای كلیه بازماندگان مكرم صبر و اجر مسئلت نموده است.
همچنین استاندار اصفهان نیز در پیامی درگذشت پهلوان حاج مرتضی اشتری پدر فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را به ایشان تسلیت گفت.
متن پیام تسلیت رسول زرگرپور، استاندار اصفهان به سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بدین شرح است:
سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری‌ فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
خبر درگذشت مرحوم مغفور پهلوان حاج مرتضی اشتری خادم با اخلاص و مداح و شاعر اهل بیت(ع) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.
اینجانب مصیبت تأثر بار فقدان این نوكر با اخلاص اهل بیت(ع) را به جنابعالی، خانواده گرامی و همه‌ بازماندگان تسلیت عرض نموده از خداوند منان مسئلت می‌نمایم روح پاك آن فقید سعید را در «اعلی علیین» با صالحین و صدیقین محشور و به شما و سایر بستگان، شكیبایی، عزت و سعادت عطا فرماید.
همچنین مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان نیز در پیامی درگذشت این شاعر، مداح و پیشكسوت ورزش زورخانه ای كشور را به مردم ، فرمانده نیروی انتظاكی و جامعه ورزش كشور تسلیت گفت.
* مراسم تشییع پیكر این دلباخته اهل بیت قرار است ، فردا از مقابل مسجد سید اصفهان به سمت امام زاده شاه میر حمزه تشییع و در این مكان مقدس به خاك سپرده شود.
حاج مرتضی اشتری از پیر غلامان اهل‌بیت(ع) صدایش دل‌نشین و اشعارش تأثیرگذاربود ، این مداح اهل‌بیت(ع) از سن یازده سالگی هنر مداحی را فراگرفت و عمری در وادی شعر و مداحی اهل بیت تلاش كرد .
او سیزده ساله بود كه در سوگ از دست دادن مادر ، اولین شعرش را سرود و این هنر را ادامه داد و بر اشعار خود افزود: این اشعار بعدها در دیوان شعری كه به نام دیوان اشتری اصفهانی به چاپ رسید.
بیتی از اشعار این شاعر اهل بیت :
حق ز حكمت اقتضای وقت را تنظیم كرد
جنگ بهر مرتضی صلح از برای مجتبی
از نگاه حاج مرتضی ، اخلاص ، تقوا ، درك شعر و مفاهیم آن باید از ویژگیهای یك مداح باشد ومداح باید از خرافه گویی پرهیز كند .
حاج مرتضی اشتری از پیشكسوتان ورزش زورخانه ای و برخوردار از صفات جوانمردی بود .
او دی ماه سال قبل در مراسمی با حضور محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار اشتری، استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان استان اصفهان به پاس تلاش در ترویج فرهنگ زور خانه ای و فعالیتهای مذهبی مورد تجلیل قرار گرفت . روحش شاد و یادش گرامی باد
مهد/ 7137/ 1339