۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۷
کد خبر: 81757716
T T
۰ نفر
افزایش 10 درصدی قیمت نفت ایران در بازارهای جهانی

تهران- ایرنا- طی هفته منتهی به چهارم سپتامبر ( 13 شهریور ) با افزایش حدود 10 درصدی نسبت به هفته ماقبل ، قیمت نفت ایران، نفت سبك كشورمان هر بشكه ٤٨ دلار و ١٦ سنت به فروش رسید.

به گزارش ایرنا، قیمت نفت سبك ایران در هفته منتهی به چهارم سپتامبر، چهار دلار و ٧٣ سنت برای هر بشكه افزایش یافت و به ٤٨ دلار و ١٦ سنت رسید؛ متوسط قیمت نفت سبك ایران از ابتدای امسال تا كنون ٥٤ دلار و ٣٣ سنت بوده است.
قیمت نفت سنگین ایران نیز با چهار دلار و ٥٦ سنت افزایش به ٤٦ دلار و ٤٦ سنت برای هر بشكه رسید؛ متوسط قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تا كنون ٥٢ دلار و ٤١ سنت بوده است.
قیمت سبد نفتی اوپك نیز در هفته مورد بررسی با پنج دلار و ٦ سنت افزایش به ٤٦ دلار و ٩٠ سنت برای هر بشكه رسید؛ متوسط قیمت سبد نفتی اوپك از ابتدای امسال تا كنون ٥٣ دلار و ٨٥ سنت بوده است.
قیمت هر بشكه نفت خام دبلیو تی آی نیز در هفته منتهی به چهارم سپتامبر با پنج دلار و ٩٣ سنت افزایش، ٤٦ دلار ٥٤ سنت برای هر بشكه معامله شد كه بیشترین افزایش را میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص داد.
قیمت نفت برنت نیز با چهار دلار و ٩٦ سنت افزایش به ٤٨ دلار و٧٥سنت برای هر بشكه رسید؛ متوسط قیمت نفت برنت از ابتدای سال تا كنون ٥٦ دلار و ٤٠سنت بوده است.
قیمت نفت خامهای دوبی و عمان نیز به ترتیب با چهار دلار و ١٤ سنت و چهار دلار و ١٧ سنت افزایش به ترتیب به ٤٨ دلار و چهار سنت و ٤٨ دلار و هفت سنت رسید.
به گزارش اداره امور اوپك و روابط با مجامع انرژی، حداكثر قیمت نفت امسال ٦٤ دلار و ٩٦ سنت و حداقل قیمت نیز ٤٠ دلار و ٤٧ سنت برای هر بشكه بوده است؛ این در حالی است كه حداكثر قیمت نفت در سال گذشته ١١٠ دلار و ٤٨ سنت بود.
اقتصام(1)**2022** 1559
۰ نفر