۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۲۳:۱۷
کد خبر: 81757257
T T
۰ نفر

كاخ سفید: باراك اوباما با نتانیاهو دیدار می كند

۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۲۳:۱۷
کد خبر: 81757257
كاخ سفید: باراك اوباما با نتانیاهو دیدار می كند

تهران - ایرنا - در پی ناكامی لابی صهیونیست ها و جمهوری خواهان افراطی مخالف ایران در تصویب قطعنامه رد توافق هسته ای كه رسانه های جهان آن را پیروزی رییس جمهوری آمریكا قلمداد كردند، اینك سخنگوی كاخ سفید اعلام كرده است كه بنیامین نتانیاهو با باراك اوباما دیدار خواهد كرد.

به گزارش ایرنا، منابع خبری امریكا اعلام كردند:جاش ارنست سخنگوی كاخ روز شنبه 12 سپتامبر گفته است كه تلاش مستمری برای ترتیب ملاقاتی بین نتانیاهو و اوباما صورت گرفته است كه به زودی تاریخ آن تعیین خواهد شد و فكر می‌كنم، این ملاقات در اوائل ماه نوامبر آینده باشد.
وی همچنین گفت : آقای اوباما احتمالا با هیج رهبری در جهان به اندازه نتانیاهو دیدار و گفت و گو نكرده است كه این واقعیت نشان دهنده عمق روابط بین آمریكا و اسرائیل است.
اعلام خبر این دیدار در حالی صورت می‌گیرد كه نخست وزیر اسرائیل طی مذاكرات قدرت‌های جهانی با ایران برای حل مساله هسته‌ای، بزرگ ترین منتقد این مذاكرات بوده است.
پس از توافق هسته‌ای 1+5 با ایران نیز در حالی كه دولت آقای اوباما آن را پیروزی دیپلماسی عنوان كرد، آقای نتانیاهو این توافق را یك اشتباه تاریخی دانست.
درماه مارس گذشته نیز، هنگامی كه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تل اویو برای ایراد سخنرانی در كنگره آمریكا درباره توافقنامه هسته ای ایران به آمریكا سفر كرده بود، باراك اوباما از ملاقات با او خودداری كرد.
برخورد سرد دولت ایالات متحده با این سفر نتانیاهو از نگاه ناظران سیاسی بیانگر اوج اختلاف دولت آقای اوباما و نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر سر پرونده هسته‌ای ایران بود.
حال پس از فروكش كردن بحث‌های هسته‌ای در محافل سیاسی آمریكا، كاخ سفید اعلام كرده است كه نتانیاهو و اوباما با یكدیگر دیدار خواهند كرد.
شبك**1021 **1917