۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۰۲
کد خبر: 81756870
T T
۰ نفر
حیات در رگ‌های سرد به بخش نهایی جشنواره ژاپن راه یافت

ایلام - ایرنا - مستند ساز ایلامی از راه یابی مستند حیات در رگ‌های سرد به بخش نهایی پنجاهمین دوره برگزاری جشنواره‌ بین‌المللی فیلم Japan Prize خبر داد.

فتح الله امیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این مستند به عنوان تنها اثر ایرانی از میان آثار ارسالی واحد جشنواره‌های اداره كل امور بین الملل صدا سیمای كشور به بخش نهایی این جشنواره‌ راه یافت.
وی ادامه داد: مستند حیات در رگ‌های سرد یكی از 10 اثر پذیرفته شده در بخش یك عمرآموزش این جشنواره است كه با مستند های تولید شده كشورهای استرالیا ،آمریكا ، هلند ،آفریقای جنوبی، ایتالیا، فرانسه و كانادا رقابت می‌كند.
وی افزود: پنجاهمین دوره جشنواره بین‌المللی Japan Prize با هدف بهبود كیفیت برنامه‌های آموزشی، گسترش فهم، همكاری متقابل میان ملت‌ها و ایجاد فضای رقابت تولیدات تلویزیونی با محتوای آموزشی برگزار می شود.
این جشنواره 23 الی 30 مهرماه به مدت هفت روز درشهر توكیو توسط NHK بزرگ‎ ترین سازمان رسانه‌ای ژاپن می شود.
مستند 40 دقیقه‌ای حیات در رگ‌های سرد با موضوع زندگی خزندگان ایلام گونه‌هایی نادر از خزندگان ساكن در این استان از جمله گونه منحصر به فرد و بومی افعی دم عنكبوتی را به تصویر می كشد.
این فیلم مستند صدا و سیمای مركز ایلام تا كنون در جشنواره های معتبر داخلی و بین المللی موفق به كسب عناوین و جوایز متعددی شده است.
7172/6034