۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۴۴
کد خبر: 81756613
T T
۰ نفر
برجسته: بهروزي نخستين نماينده ايران در قايقراني پارالمپيك است

تهران - ايرنا - معاون فني كميته ملي پارالمپيك گفت: شهلا بهروزي نخستين نماينده ايران در قايقراني پارالمپيك است.

به گزارش ايرنا، شهلا بهروزي راد، نخستين بانوي قايقران داراي معلوليت ايران كه موفق به كسب سهميه بازي هاي پارالمپيك شد. اين ورزشكار اخيرا در جريان برگزاري مسابقات جهاني قايقراني آبهاي آرام در ميلان ايتاليا، موفق شد ضمن قرار گرفتن در رده ششم جهان، سهميه پارالمپيك در ماده پاراكانو را بدست آورد.
بر اساس گزارش فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان، معاون فني كميته ملي پارالمپيك در اين زمينه گفت: ماده ي پاراكانو براي اولين بار در بازي هاي پارالمپيك 2016 به مجموعه مسابقات افزوده شده و اولين نماينده كشورمان نيز در همين ماده به مصاف حريفان خواهد رفت.
بهروز برجسته افزود: روند آماده سازي و اعزام خانم بهروزي، با مشاركت فدراسيون قايقراني و فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان صورت گرفت و در اين خصوص فدراسيون قايقراني نهايت همكاري و مساعدت را اعمال كرد و جا دارد از اين فدراسيون و نيز انجمن قايقراني فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان كه در اين زمينه تعامل داشتند، قدرداني كنم.
وي خاطر نشان كرد: بهروزي موفق شد ركورد خوبي در مسابقات ايتاليا به ثبت برساند و سهميه را براي ايران كسب كند. در اين مسابقات به خاطر امتياز كسب سهميه، بهترين هاي جهان حضور داشتند و با توجه به اينكه وي يكبار توانسته است در مقابله با حريفان ركورد قابل توجهي را ثبت كند، مي توان انتظار داشت كه در مسابقات پارالمپيك نيز عملكرد قابل توجهي داشته باشد.
معاون فني كميته ملي پارالمپيك در ادامه گفت: با توجه به اينكه رشته قايقراني در دسته بندي رشته هاي اولويت دار كميته ملي پارالمپيك، از رده سوم به رده دوم صعود كرده است، برنامه هاي حمايتي كميته ملي پارالمپيك براي اين رشته از زمستان امسال و پس از آماده شدن مقدمات، آغاز خواهد شد و از آن به بعد تحت پوشش اين كميته قرار مي گيرد.
وي در پايان اعلام كرد: هنوز يك فرصت ديگر براي نمايندگان كشورمان براي كسب سهميه وجود دارد. مسابقات قهرماني آسيا در اندونزي، داراي امتياز كسب سهميه است و در حال رايزني براي اعزام قايقرانان ديگري نيز هستيم تا فرصتي مجدد براي حضور آنها در بازي هاي پارالمپيك فراهم شود.
در مسابقات قهرماني جهان آبهاي آرام ايتاليا، شهلا بهروزي راد در فينال كلاس LTA معلولين بانوان در رقابت با قايقراناني از روسيه، آمريكا، فرانسه، روماني،استراليا، ايتاليا، انگليس و كانادا با كسب ركورد 53.801 ثانيه در رده ششم جهان قرار گرفت و موفق به كسب سهميه پارالمپيك شد.
ورزشي(1)**1379
۰ نفر