۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۲۳
کد خبر: 81756462
T T
۰ نفر
شورای اسلامی شهرها در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تلاش كنند

سنندج- ایرنا- استاندار كردستان اعضای شورای اسلامی را ظرفیت بسیار خوبی در روند توسعه دانست و تاكید كرد شوراهای اسلامی شهرها در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تلاش كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در دیدار رییس شورای عالی استان ها در سنندج، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را تنها راهكار رفع مشكلات استان كردستان دانست و افزود: در صورت جذب سرمایه گذاری، بسیاری از دغدغه های مسوولان و اعضای شوراهای استان نیز بر طرف می شود.
او گفت: مردم شوراها را به منظور رفع مشكلات خود انتخاب كرده اند و انتظار دارند دغدغه هایشان برطرف شود در حالی كه شوراها منبعی برای رفع نیازهای موكلان خود ندارند و از این رو باید به دنبال جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی باشند.
استاندار كردستان همچنین با تاكید بر اینكه فردی شورا باور هستم گفت: شوراها ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه كشور محسوب می شوند و معتقدم شورا باوری باید دو طرفه و از سوی خود اعضای شورا و مسوولان اجرایی كشور باشد.
او اظهار كرد: شوراها باید به این باور برسند كه برای چه هدفی از سوی مردم انتخاب شده اند تا این باور در میان مسوولان نیز به وجود بیاید.
زاهدی تاكید كرد هم اعضای شوراهای اسلامی و هم مسوولان اجرایی باید محدودیت ها و كمبودهای مالی و امكاناتی را در نظر داشته باشند و انتظارات و توقعات را بر این اساس و در چارچوب قانون مد نظر داشته باشند.
او رجوع به قانون را راهكار درستی برای رفع مشكلات در شوراها دانست و گفت: قانون اساسی ظرفیت بسیار بالایی در جهت رفع مشكلات مجموعه شوراها دارد.
استاندار كردستان در بخش دیگری از سخنان خود تاكید كرد اعضای شوراهای اسلامی نیاز به حمایت قانونی دارند و بهتر است واحد حقوقی در شورای عالی استان ها دایر شود تا از اعضای خود حمایت حقوقی كند.
زاهدی در ادامه گریزی به شرایط استان كردستان زد و با بیان اینكه درآمد سرانه مردم این استان نصف درآمد سرانه كشوری است گفت: شوراهای اسلامی شهرها باید شهرداری ها را در جهت دستیابی به درآمد پایدار كمك كنند چرا كه توقع درآمد از شهرداری مشكل است.
زاهدی افزود: در استان كردستان درآمد ویژه برای شهرداری ها وجود ندارد و عوارض ساخت و ساز منبع اصلی درآمد شهرداری ها است و این روزها هم ساخت و ساز راكد است.
او از اینكه شورای عالی استان ها در تدوین برنامه ششم توسعه نقش و جایگاه بالایی دارد اظهار خوشحالی كرد و آن را نشانی از شورا باوری دولت و مسوولان دانست.
در پایان این جلسه لوح تقدیری به پاس شورا باوری به استاندار كردستان تقدیم شد.ك/3
3033/1904