۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۲۳:۱۵
کد خبر: 81756002
T T
۰ نفر
حدود یك میلیون و چهارصد هزار نفر در بارسلونا خواهان استقلال كاتالونیا شدند

مادرید- ایرنا- به گفته منابع پلیس شهری بارسلونا، نزدیك به یك میلیون و چهارصد هزار نفر از مردم ایالت كاتالونیا به مناسبت روز ملی‌ ایالت عصر جمعه با راه پیمایی در اصلی‌ ترین خیابان های این شهر خواهان استقلال كاتالونیا شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، این تظاهرات كه «راه آزاد به سوی جمهوری كاتالان» نام داشت از سوی شورای ملی‌ كاتالان برگزار شد.
بالاترین مقامات احزاب استقلال طلب ایالتی‌ به جز «آرتور مس» رئیس دولت كاتالونیا در این راه پیمایی حضور داشتند.
این تظاهرات در حالی‌ برگزار شد كه 16 روز دیگر ، در این ایالت، انتخاباتی برای تعیین دولت جدید ایالتی‌ برگزار می شود. تبلیغات این انتخابات از روز جمعه و همزمان با روز ملی‌ آغاز شد.
در این تظاهرات «رائول روموا» رهبر یكی‌ از احزاب استقلال طلب خواهان احترام گداشتن به اراده اكثریت كاتالان ها كه در چهارمین سال متوالی در روز ملی‌ ایالت خواستار استقلال هستند، شد.
وی خواست كه به حق آن ها در رای دادن به نفع استقلال احترام گذاشته شود زیرا این جنبش در حال گسترش است.
«اوریول جونكراس» رهبر حزب چپ جمهوری خواه كاتالونیا نیز از حضور گسترده مردم در این تظاهرات اظهار خشنودی كرده و ابراز امیدواری نمود كه این امر به یك نتیجه سیاسی بزرگی‌ در انتخابات 27 سپتامبر تبدیل شود.
«آنتونیو بانیوس» نامزد حزب استقلال طلب كاندیداتوری وحدت مردمی نیز كه در این تظاهرات شركت داشت اطمینان داد كه این تظاهرات، نقطه شروع مبارزه برای آزادی ملت كاتالان می‌ باشد.
در این تظاهرات «جراد پیكه» مدافع بارسلونا ، «جوآن لاپورتا» رئیس سابق باشگاه بارسلونا و چندین هنرپیشه سینما و تئاتر اسپانیا كه از كاتالونیا می‌ باشند، حضور داشتند.
اروپام *5*491**1613