۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۰۴
کد خبر: 81755611
T T
۰ نفر
اعلام آمادگی چینی ها برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس

ارومیه ـ ایرنا ـ مدیر‌عامل منطقه ویژه اقتصادی سلماس از اعلام علاقه مندی و آمادگی سرمایه گذاران چینی برای مشاركت در پروژه های منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی رحیمی روز جمعه در حاشیه دیدار با گروهی از سرمایه گذاران چینی شركت اس.ام.ای در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاكید بر بسترسازی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سلماس گفت: این شهرستان از سرمایه گذاران كشورهای خارجی در زمینه های مختلف توسعه و سرمایه گذاری استقبال می كند.
وی به ظرفیت های منحصر به فرد سلماس در بخش های مختلف تولیدی و سرمایه گذاری بویژه تولید ماشین آلات و خودرو اشاره كرد و گفت: شهرستان سلماس آمادگی لازم برای جذب سرمایه گذاران تمام این بخش ها از جمله حوزه تولید خودرو را دارد.
مدیر‌عامل منطقه ویژه اقتصادی سلماس اظهار كرد: هیات چینی با هدف سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس در زمینه های نساجی ، فناوری اطلاعات ، ماشین آلات معدنی ، خودرو و نیز تولید مواد و مصالح ساختمانی به این شهرستان سفر كرده است.
رحیمی اضافه كرد: سرمایه گذاران این هیات چینی از استان سی چوان و شهر چندوو بوده و ریاست این هیات برعهده آقای گوو زون لو مدیركل سرمایه گذاری كشورهای خارجی این شركت است.
وی اظهار كرد: شركت‌های سرمایه‌گذاری با بررسی ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان و منطقه ویژه اقتصادی سلماس اقدام به عقد تفاهم‌نامه می‌كنند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلماس درخصوص اقدامات حمایتی از تولیدكنندگان و اعمال معافیت های گمرگی در این منطقه گفت: در مناطق ویژه اقتصادی تسهیلاتی برای واردات كالا به صنعتگران داده می شود تا بدون پروسه زمانی كالاهای خود را از گمرگ ترخیص كنند و همچنین از معافیت های گمركی و مالی بهره مند شوند تا قیمت تمام شده محصول برای تولیدكننده های داخلی صرفه اقتصادی داشته باشد.
وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سلماس در سه فاز اجرا می شود كه فاز نخست آن با 187 هكتار و با انجام اقداماتی از قبیل آماده سازی، دیواركشی و ساخت ساختمان ها امسال به بهره برداری می رسد و فاز دوم و سوم آن با 400 و 500 هكتار در آینده اجرایی خواهد شد.
معاون فرماندار سلماس نیز در این دیدار گفت: برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس مشكلی از نظر تأمین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری وجود ندارد.
امیر تیموری بیان كرد: شركت‌های چینی سرمایه‌گذار در آذربایجان غربی پس از مذاكره و رایزنی با مركز خدمات سرمایه گذاری خارجی آذربایجان غربی و منطقه ویژه اقتصادی تفاهم نامه امضا می كنند.
منطقه ویژه اقتصادی سلماس اردیبهشت سال 82 به تصویب هیات وزیران و در دی ماه 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و چندی پیش نیز با دستور استاندار آذربایجان غربی اجرای این پروژه به شهرداری سلماس محول شد.
منطقه ویژه اقتصادی سلماس با توجه به نزدیكی به فرودگاه های خوی و ارومیه، راه آهن و مرزهای جلفا، بازرگان ، رازی و سرو و دو مركز استان آذربایجان غربی و شرقی ، در صورت راه اندازی كامل می تواند یكی از مناطق راهبردی اقتصادی كشور شود.
منطقه ویژه اقتصادی سلماس تنها منطقه ویژه مصوب هیات دولت و مجلس در آذربایجان غربی می باشد كه راه انداری آن در سال های متوالی به علت پاره ای از مشكلات اداری و قانونی به تعویق افتاده بود.
شهرستان سلماس با 200 هزار نفر جمعیت در شمال استان آذربایجان غربی قرار دارد.ك3
7127/1905/ 1650
۰ نفر