۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴
کد خبر: 81747931
T T
۰ نفر
يك گروه تروريستي وابسته به القاعده در صنعا متلاشي شد

تهران- ايرنا- دستگاه امنيتي يمن با همكاري اهالي صنعا توانستند يك گروه تروريستي وابسته به القاعده كه با همدستي حزب اصلاح و مزدوران عربستان در صدد اجراي نقشه هاي ترور و بمب گذاري در زير ساخت ها و مراكز نظامي يمن بودند را شناسايي و متلاشي كنند.

به گزارش خبرگزاري رسمي يمن (سبا)، منابع دستگاه هاي امنيت ملي و سياسي يمن اعلام كردند: محل رفت وآمد اين گروه تروريستي از يك ماه قبل تحت نظر نيروهاي امنيتي بود.
بنا بر اعلام اين منابع، نتايج تحقيقات و بازجويي از عناصر اين گروه تروريستي نشان مي دهد كه آنها درصدد اجراي نقشه هاي شوم گروه تروريستي القاعده و مزدوران عربستاني اعم از عمليات تروريستي و هدف قرار دادن موسسات حكومتي، زير ساخت هاي حياتي صنعا، ترور شخصيت هاي سياسي، امنيتي، نظامي و اجتماعي يمن به هدف ايجاد ناامني و بي ثباتي و تخريب مناطق مسكوني بودند.
گروههاي تروريستي القاعده و داعش طي پنج ماه تجاوز آشكار عربستان و ائتلاف عربي - آمريكايي به يمن و دريافت كمك هاي مالي و تسليحاتي مستقيم از سعودي تقويت شده و دست به جنايات جديد و متعددي در يمن مي زنند.
عربستان در ائتلاف با 9 كشور عربي منطقه به جز عمان و همراهي آمريكا از ششم فروردين سال جاري حملات گسترده اي را عليه يمن، آغاز كرد تا عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و فراري اين كشور را به حاكميت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمي انصارالله كه امنيت شهرهاي يمن را در اختيار دارد، جلوگيري كند.
خاورم** 1453/1275