۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81747924
T T
۰ نفر

نعمت زاده: سهم فرش از صادرات افزايش مي يابد

۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81747924
نعمت زاده: سهم فرش از صادرات افزايش مي يابد

تهران - ايرنا - وزير صنعت، معدن وتجارت با تاكيد براينكه در صادرات كالاهاي غير نفتي، فرش از سهم خوبي برخوردار است كه بايد افزايش يابد، گفت: افزايش مشوق هاي صادراتي، برند سازي، انجام تبليغات گسترده و تشكيل كارگروه هاي تخصصي مي تواند علاوه بر بازار 80 ميليوني داخلي كشور، باعث افزايش سهم صادراتي فرش كشور شود.

به گزارش ايرنا از شبكه اطلاع رساني توليد وتجارت ايران؛ محمدرضا نعمت زاده در ديدار دست اندكاران صنعت فرش افزود: علاوه بر انجام اقدامات لازم براي توسعه بازار داخلي فرش و ايجاد انگيزه هاي لازم بر استفاده آن در آحاد مردم، بايد به فراسوي مرزها نيز توجه داشته باشيم و سهم خود را در صادرات فرش دستباف افزايش دهيم.
وي با اشاره به تشكيل كار گروه هاي تخصصي در حوزه فرش گفت: يك از كارگروه ها مي تواند ؛ كارگروه تدوين مقررات و آيين نامه ها و اصلاحات آن باشد كه با تصويب مجلس شوراي اسلامي و دولت، كار صادرات فرش را تسهيل و روان تر مي كند همچنين ايجاد كارگروه تبليغات در رسانه هاي خارج از كشور با همكاري صاحب نظران مي تواند براي اين صنعت موثر باشد.
نعمت زاده همچنين برايجاد سايت تخصصي جهاني فرش به منظور معرفي و عرضه تجارت الكترونيكي فرش تاكيد كرد.
وزير صنعت، معدن و تجارت، هنر - صنعت فرش را مردمي ترين و تاريخي ترين صنعت ايران دانست و گفت: نبايد اين هنر- صنعت دولتي شود و در اين راستا بخش خصوصي و تشكل هاي فرش بايد فعالانه عمل كنند.
نعمت زاده همچنين گفت: بايد به دنبال رضايت مشتري باشيم كه اگر فرش ما خوب به فروش برسد و بازار پيدا كند، همه اركان توليد و تجارت فرش از بافنده تا تاجر سود خواهند برد.
وزير صنعت، معدن و تجارت درباره مشكلات مطرح شده از سوي صادركنندگان فرش گفت: بخشي از مشكلات از جمله افول اقتصاد برخي از كشورها و بحران هاي جهاني از دسترس ما خارج است اما برخي از مشكلات در اختيار ما قرار دارد كه بايد با همراهي هم در رفع آنها بكوشيم.
وي با تاكيد بر لزوم فعال شدن اتحاديه هاي صادراتي فرش گفت: درباره نمايشگاه هاي خارجي و تبليغات، حاضر به همراهي هستيم و بخش خصوصي خود نيز بايد مشاركت داشته باشد.
برپايه اين گزارش ؛ رييس مركز ملي فرش ايران در ابتداي اين نشست با اشاره به برخي رخدادهاي مثبت در ماه هاي اخير در حوزه فرش دستباف، از همراهي و توجه وزير صنعت، معدن و تجارت به اين هنروصنعت تقدير كرد.
حميد كارگر گفت: ثبت جهاني 10 منطقه جغرافيايي فرش ايران، قرار گرفتن لغو تحريم واردات فرش ايران به آمريكا در توافق وين و نيز تملك ساختمان قديمي شركت سهامي فرش ايران از سوي مركز ملي فرش ايران در كنار نامه نگاري ها و پيگيري هاي مستمر وزير صنعت، معدن و تجارت، از جمله اتفاقات مثبت ماه هاي اخير است.
براساس اين گزارش ؛ در اين نشست صادركنندگان فرش دستباف ايران به طرح ديدگاه هاي خود در حوزه هاي مختلف مرتبط با اين هنروصنعت پرداختند كه مهمترين آنها شامل لزوم تبليغات هوشمندانه و گسترده در خارج از كشور، ضرورت تداوم معافيت ماليات بر ارزش افزوده فرش، نياز به برقراري مجدد مشوق هاي صادراتي، ضرورت دعوت از آمريكاييان براي سفر به ايران، تقويت مركز ملي فرش ايران و افزايش بودجه آن به ويژه در حوزه تبليغات، ضرورت فهرست شدن نمايشگاه هاي معتبر برون مرزي و تعيين و تايييد صلاحيت شركت كنندگان در اين نمايشگاه ها و ايجاد يك پايگاه جامع اينترنتي براي فرش ايران بود.
اقتصام (1) 1574
۰ نفر