۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۴۱
کد خبر: 81742594
T T
۰ نفر
ايران رتبه دوم رعايت الزامات ايمني پرواز است

كيش - ايرنا - معاون دفتر منطقه اي ايكائو در خاورميانه گفت : ايران در آخرين مميزي ايكائو در رعايت الزامات ايمني در رتبه دوم منطقه و رتبه دهم جهان قرار گرفت.

به گزارش ايرنا،محمد سماوي روز دوشنبه در حاشيه اجلاس سه روزه مديريت اطلاعات هوانوردي دفتر منطقه اي ايكائو درجمع خبرنگاران در مورد ايمني پرواز در ايران افزود: بيش از 90 درصد الزامات ايمني پرواز در ايران رعايت مي شود و بايد توجه داشت كه ايمني يك فرايند مستمر در طول زمان است و سازمان هواپيمايي ايران و هر كشوري فرآيندهايي براي بررسي دارد كه روزانه بر روال اجراي ايمني در بخش هاي مختلف هوانوردي نظارت مي كند .
رييس بخش مديريت اطلاعات هوانوردي و ترافيك هوايي دفتر منطقه اي ايكائو در خاورميانه نيز در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا در خصوص معيارهاي ايمني پروازها و اينكه خطوط هوايي كدام كشورها در زمينه ارائه خدمات و ديگر شاخص هاي هوايي پيشرو هستند گفت : معيارها متفاوت است و كشورهاي امارات و قطر در زمينه فرودگاهي ، خطوط هوايي و ارائه خدمات در منطقه پيشرو هستند .
عباس نيك نژاد ادامه داد: در اروپا اختلاف زيادي بين فرودگاه ها و خطوط پروازي وجود ندارد و تقريبا كشورها در يك سطح قرار دارند .
وي ميزبان بعدي اين اجلاس را قاهره اعلام و اضافه كرد: اگر تا اجلاس بعدي كشوري براي ميزباني اعلام آمادگي كند آن كشور ميزبان خواهد بود در غير اين صورت با توجه به استقرار دفتر اصلي منطقه اي در مصر، قاهره ميزبان بعدي اجلاس خواهد بود.
نيك نژاد در مورد اجلاس اظهار داشت: اين اجلاس زير گروه مديريت اطلاعات هوانوردي است و مباحث مربوط به نقشه هاي هوانوردي ، اطلاعات هوانوردي مورد نياز خلبانان ، كنترل كننده هاي ترافيك برج مراقبت پرواز و واحدهاي مرتبط با آن كه عمليات پرواز در كشورها و منطقه در آن مطرح مي شود .
مدير كل فرودگاه بين المللي كيش نيز گفت : تا كنون سه اجلاس درايران برگزار شده كه نخستين آن در تهران بوده و اجلاس هاي دوم و سوم در كيش برگزار شده است.
كوروش فتاحي اظهار داشت:موضوع اين اجلاس،نحوه پياده سازي ، سيستم مديريت اطلاعات هوانوردي است و يكپارچه سازي ساختار سازماني مديريت و ساختارهاي اداري كه نياز به مديريت داشته باشند در اين اجلاس بررسي مي شود.
اجلاس مديريت اطلاعات هوانوردي از نهم شهريور با شركت مهماناني از كشورهاي مختلف از جمله لبنان،كويت،امارات متحده عربي ، سودان ، عمان ، مصر و ايران و مسوولين دفتر منطقه اي ايكائو و نمايندگان اتحاديه بين المللي شركتهاي هواپيمايي (IATA) و اتحاديه بين المللي مديريت اطلاعات هوانوردي (IFAIMA) ،در كيش آغاز شده و تا يازدهم شهريور ادامه دارد.
نخستين اجلاس دو روزه ايجاد پايگاه اطلاعات هوانوردي در منطقه خاورميانه نيز روزهاي هفتم و هشتم شهريور ماه با حضور هفت كشور و 12 نفر و مسوولين دفتر منطقه اي ايكائو به منظور تصميم گيري جهت زمان بندي و اختصاص منابع مالي توسط كشورهاي عضو در كيش برگزار شد .
پس از سال 2009 كه نخستين اجلاس AIM در تهران برگزار شد، براي دومين بار است كه سازمان هواپيمايي كشوري ميزباني اجلاس هاي AIM را به عهده دارد و در سال گذشته نيز تهران ميزبان ششمين اجلاس ارتباطات و ناوبري (CNS SG/6) ايكائو بود.
1630/1641/2094