۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۳
کد خبر: 81741849
T T
۰ نفر
ایران همواره از تروریسم رنج برده است/كشورهای پیش رو هدف اقدامات تروریستی هستند

تهران - ایرنا - استاد دانشگاه و تحلیلگر برجسته آمریكایی با بیان اینكه كشورهای پیش رو همواره هدف اقدامات تروریستی هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از انواع و اشكال تروریسم رنج برده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، آندره ولچك روز دوشنبه در دومین كنگره بین المللی 17 هزار شهید ترور افزود: با سفر به همه قاره ها، شاهد حملات تروریستی مختلفی بوده ام و در جریان اقداماتی كه كشورهای غربی برای تخریب سایر كشورها انجام داده اند، قرار گرفته ام.
وی ادامه داد: با بررسی درمورد دلایل هدف قرار گرفتن ایران به این نتیجه رسیدم از آنجا كه این كشور همواره در همه زمینه ها پیش رو بوده، هدف اقدامات تروریستی قرار گرفته است. همانگونه كه بسیاری از كشورها كه در برابر برخی قدرت های بزرگ قرار می گیرند در فهرست ترور واقع می شوند.
آندره ولچك گفت: اقدامات تروریسم، بیشتر متوجه مردم عادی می شود، مردمی كه دارای ارزش بوده و روی پای خود ایستاده اند.
وی با بیان اینكه ترور چهره های مختلف دارد، تصریح كرد: یكی از چهره های زشت ترور، استعمار است، ایران همواره از انواع و اشكال تروریسم رنج برده است.
این استاد دانشگاه آمریكا یادآور شد: دولت مصدق نیز به خاطر دنباله وری از ایده ها و سیاست های جدیدی كه به نفع مردم بود، قربانی تروریسم شد. این در حالیست كه پس از آن غرب علیه ایران به حمله متوسل شد و باعث ضایع شدن حقوق بشر شد بطوری كه تعداد زیادی از غیرنظامیان ایرانی كشته شدند.
آندره ولچك خاطر نشان كرد: ایران پس از پیروزی انقلاب از تهدیدها رنج برده بگونه ای كه 17 هزار نفر در این كشور قربانی تروریسم شده اند.
وی گفت: ایران یكی از كشورهای است كه بدنبال حقوق بشر و استقلال بشریت است.
آندره ولچك تصریح كرد: غرب همواره از مقابله با تروریسم صحبت می كند، در حالیكه پژوهش ها نشان می دهد، تروریسم غربی علیه كشورهای مستقل انجام می شود و آنها به خاطر منافع خود آن را رواج می دهند.
آندره ولچك اسلام را دین صلح دانست و گفت: بیشتر كشورهای مسلمان رویه متعادل گرایانه در پیش گرفته و آزاری برای كشورهای دیگر ندارند.
به گفته این تحلیلگر برجسته آمریكایی، ایران به این دلیل در معرض تروریسم غربی قرار گرفته كه متحد آمریكای جنوبی است، كشوری كه بسیاری از رهبران آن به خاطر جمهوری خواهی ترور شده اند.
دومین كنگره بین المللی 17 هزار شهید ترور صبح دوشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، جمعی از مقامات و مسوولان كشوری، شركت كنندگانی از سوریه، لبنان، عراق، فلسطین، هند و پاكستان و نیز شماری از سفرای خارجی مقیم تهران در سالن اجلاس سران آغاز به كار كرد.
اجتمام **1880 ** 1085 ** 1071
۰ نفر