۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۹:۲۹
کد خبر: 81741167
T T
۰ نفر
معاون شهردار بعلبك لبنان: مترو تهران نماد و سمبل پیشرفت ایران است

تهران- ایرنا- معاون شهردار شهر بعلبك لبنان گفت: مترو تهران به نماد و سمبل پیشرفت ایران تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری مترو تهران، فرهاد محمط معاون شهردار شهر بعلبك لبنان در حاشیه بازدید خود از خطوط مترو، تهران را از جهت پیشرفت شهری به عنوان یك نماد و سمبل دانست و گفت: تهران از وضعیت مناسب شهری برخوردار است كه می تواند با كشورهای اروپایی رقابت كند.
محمط افزود: بسیاری از كشورهای حاشیه خلیج فارس و غرب آسیا به پیشرفت های این شهر نگاه می كنند و از تجربیاتش بهره می برند.
وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی كه در مترو صورت گرفته گفت: كار بسیار جالبی بود همین فضاها فرصت خوبی برای نشان دادن فرهنگ غنی ایرانی به گردشگران است.

**متروی تهران بسیار مدرن و پاكیزه است
معاون شهردار كابل نیز گفت: همیشه تصور می كردم مترو توكیو در دنیا حرف اول را می زند اما امروز با دیدن مترو تهران نگاهم تغییر كرد.
محمد اسلم اكرمی در حاشیه بازدید خود از خطوط مترو تهران اظهار كرد: پس از بازدید از خطوط مختلف متروی تهران به این نتیجه رسیدم كه متروی تهران بسیار مدرن و پاكیزه است.
وی با بیان اینكه شهردار تهران انقلابی در حمل و نقل عمومی ایجاد كرده است افزود: از قالیباف به دلیل ابتكاراتی كه در خطوط اتوبوسرانی و مترو ایجاد كرده است باید تقدیر كرد.
معاون شهرداری كابل گفت: با دیدن كارهایی كه در شهرداری و مترو صورت گرفته باید از شهردار تهران تقدیر كرد.
50 شهردار عضو مجمع شهرداران آسیایی در قالب تور فنی نیم روزه از برخی خطوط مترو تهران واقع در خط یك از ایستگاه تجریش تا طالقانی دیدن كردند.
تهرام/7243//1348
۰ نفر