۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۵۴
کد خبر: 81741027
T T
۰ نفر

مقام قضايي: با متخلفان اراضي ملي برخورد جدي مي شود

۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۵۴
کد خبر: 81741027
مقام قضايي: با متخلفان اراضي ملي برخورد جدي مي شود

ايلام - ايرنا - رييس دادگستري شهرستان آبدانان گفت: با متخلفان اراضي و عرصه هاي ملي و طبيعي برخورد جدي مي شود.

به گزارش ايرنا، ابراهيم سبزواري روز يكشنبه در جلسه شوراي حفاظت از عرصه هاي ملي اظهار كرد: منابع طبيعي يعني زندگي، تخريب منابع طبيعي يعني مرگ ،لذا بايد منابع طبيعي و پوشش گياهي خاص آن حفظ شود و نبايد اين منابع از بين بروند.
وي با اشاره به اهميت منابع طبيعي در آيات، احاديث و روايات معصومين (ع) افزود: همه بايد تلاش كنيم كه حفظ حقوق بيت المال را وظيفه خود بدانيم و به شدت از آن پاسداري كنيم.
سبزواري تاكيد كرد: براي حفاظت از منابع طبيعي و اراضي ملي اقدامات خوبي در سطح شهرستان صورت گرفته از جمله برگزاري جلسه با مالكان كارگاه هاي توليد شن و ماسه، همايش تبين نقش مردم در حفاظت از منابع طبيعي و اراضي ملي، اختصاص يك شعبه مستقل جهت رسيدگي به پرونده هاي تعرض به اراضي ملي و منابع طبيعي اشاره كرد.
رييس شوراي حفاظت از منابع طبيعي و اراضي ملي آبدانان با اشاره به منويات مقام معظم رهبري درباره حراست از منابع و اراضي ملي گفت: رييس قوه قضاييه در تبعيت از فرامين مقام معظم رهبري با صدور بخشنامه به دستگاه هاي قضايي آنها را مكلف به رسيدگي خارج از نوبت و ويژه براي پرونده هاي مربوط به عرصه هاي اراضي ملي نموده و دستگاه قضايي شهرستان آبدانان نيز با عزم راسخ وارد عرصه حفاظت از اموال و ثروت هاي عمومي مي شود.
فرماندار آبدانان نيز با تبيين اهميت عرصه هاي ملي و جنگلي در سلامت زندگي مردم گفت : تمام مردم جامعه بخصوص بهره برداران از منابع طبيعي بايد ضرورت حفظ و حراست از اين منابع و عرصه هاي ملي را مد نظر قرار دهند چرا كه منابع طبيعي از سرمايه هاي ملي است كه بايد به خوبي از آن محافظت كرد تا براي نسل هاي آينده مثمر ثمر باقي بماند.
مجيد عسگري افزود : مسوولان و متوليان حفظ منابع طبيعي بايد با هوشياري و آمادگي كافي جهت برخورد با متخلفين در حيطه وظايف ذاتي و قانوني خود تلاش كنند و از هر گونه سهل انگاري و اهمال در اين قضيه بپرهيزند.
شهرستان آبدانان داراي 252 هزار عرصه ملي و جنگلي در سطح استان ايلام است.
7174/6034