۱۷ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8173728
T T
۰ نفر
کلمبیا به استفاده از بمب های هوشمند آمریکایی در حمله علیه فارک متهم شد ......................................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/12/86 خارجی.اکوادور.کلمبیا.
وزیر دفاع اکوادور روز پنجشنبه کلمبیا را به استفاده از "بمب های هوشمند" آمریکایی در حمله به گروه شورشی "فارک" در خاک اکوادور متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کیتو، "ولینگتون ساندوال" وزیر دفاع اکوادور در سخنانی در یک شبکه تلویزیونی گفت: کلمبیا با بمب های هوشمند آمریکایی توانست نفر دوم گروه فارک را هدف قرار دهد.
وی افزود: نیروی هوایی کلمبیا پنج بمب هوشمند که خطای آن حدود پنج متر است را بسوی اردوگاه فارک شلیک کرده است.
ساندوال با اشاره به اینکه می توان بمب های هوشمند را از هواپیماهای تندرو نیز شلیک کرد، تصریح کرد: این بمب ها فقط در اختیار آمریکاست.
بحران کنونی در آمریکای لاتین، پس از حملات نیروهای کلمبیا به پایگاه شورشیان فارک در خاک اکوادور بوجود آمد.
در این حملات، "رائول ریز" نفر دوم شورشیان فارک به همراه 20 نفر دیگر کشته شدند.
رئیس جمهوری اکوادور نیز اعلام کرده که حمله هوایی کلمبیا به نیروهای فارک، معامله با این گروه شورشی کلمبیایی برای آزادی 12 گروگان را مختل کرد.
"رافائل کوریا" گفت که دولت وی در آستانه اتمام معامله ای با شورشیان فارک برای آزادی 12 گروگان از چنگ آنان بود که حمله هوایی ارتش کلمبیا به اعضای این گروه در اکوادور، این معامله را برهم زد.
در همین حال، اکوادور و ونزوئلا روابط دیپلماتیک خود را با کلمبیا قطع و وجود هر گونه ارتباط بین دولت هایشان با شورشیان کلمبیا را تکذیب کردند.
شبس **مترجمام 1768**2300** شماره 011 ساعت 01:31 تمام
۰ نفر