۱۶ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8173524
T T
۰ نفر
80 درصد شرکت های ژاپنی نگران کیفیت کالاهای چینی هستند ...................................................
توکیو ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/12/86 خارجی.اقتصادی.ژاپن.کالای چینی.
بررسیهای شرکت پژوهشی "تیکوکو بانک" در ژاپن حاکیست که حدود 80 درصد از شرکت های ژاپنی که باشرکت های چینی مبادلات تجاری دارند، همواره نگران کیفیت کالاهای چینی هستند.
روزنامه ژاپنی "یومیوری" روز پنجشنبه در این زمینه نوشت: نتیجه این بررسی ها نشان می دهد با وجود آن که پکن تبدیل به بزرگترین شریک بازرگانی توکیو شده است، اما هنوز شرکت های ژاپنی از کیفیت کالاهای چینی رضایت کامل ندارند.
به گزارش ایرنا به نقل از یومیوری، دراین بررسی ها 8/79 درصد ازشرکت های ژاپنی که با چین کار می کنند، گفته اند همواره نسبت به کیفیت کالاهای چینی وارداتی، نگرانی دارند.
بیشتر شرکت های ژاپنی که نگران کیفیت کالاهای چینی هستند، دراین بررسی ها گفته اند که کیفیت کالاهای چینی در هنگامی که به عنوان نمونه به آنها نشان داده می شود، خوب است، اما هنگامی که خرید آنها سفارش داده شده و تولید انبوه صورت می گیرد، کیفیت کالای عرضه شده با کالای نمونه ای که پیشتر دیده شده است، کاملا متفاوت است.
شرکت های ژاپنی همچنین مشکل شرکت های چینی در ارایه خدمات پس از فروش را نیز از دیگر نگرانی های بزرگ خود در مورد کالاهای چینی دانسته اند.
دراین بررسی ها، 5/10 درصد از شرکت های ژاپنی نسبت به کیفیت کالاهای چینی ابراز اطمینان کرده اند.
شرکت پژوهشی تیکوکو بانک این بررسی را درمیان بیش از 20 هزار شرکت ژاپنی انجام داده که با شرکت های چینی مبادلات تجاری دارند.
آساق 1543**1789**280**2110** شماره 036 ساعت 09:23 تمام
۰ نفر