۱ شهریور ۱۳۹۴، ۲۱:۵۰
کد خبر: 81731183
T T
۰ نفر

آزادسازی 90 هزار زندانی جرایم غیرعمد

۱ شهریور ۱۳۹۴، ۲۱:۵۰
کد خبر: 81731183
آزادسازی 90 هزار زندانی جرایم غیرعمد

مشهد - ایرنا - مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و كمك به زندانیان نیازمند كشور از آزادسازی 90 هزار زندانی در 25 سال گذشته توسط این ستاد خبر داد.

سید اسدالله جولایی یكشنبه شب در مراسم آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در مشهد گفت : 25 سال از فعالیت این ستاد در راستای كمك به زندانیان نیازمند می گذرد و در این مدت 90 هزار زندانی به همت این ستاد به كانون خانواده بازگشته اند.
وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در 263 نقطه كشور در سال جاری تصریح كرد : در صورت رعایت قوانین موضوعه كشور میزان جرایم و آمار زندانیان كاهش می یابد.
جولایی افزود : تا سال 87 بیش از 50 هزار راننده به دلایل مختلف و قانون شكنی در زندانهای كشور به سر می بردند از این رو آسیب شناسی این موضوع در دستور كار ستاد قرار گرفت.
وی ادامه داد : پس از پیگیری های انجام شده توسط ستاد ، قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالث در سال 87 تصویب و اجرایی شد كه این مهم نقش مهمی در كاهش آمار زندانیان ناشی از حوادث رانندگی داشت.
جولایی گفت : هم اكنون فقط یكهزار راننده در سطح كشور به دلیل جرایم رانندگی زندانی هستند.
معاون اماكن متبركه و امور زائرین آستان قدس نیز در این مراسم گفت : سال گذشته 900 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در طرح ' ضامن آهو ' به همت خدام بارگاه منور رضوی آزاد شدند.
سید خلیل منبتی با اشاره به آزادسازی 500 زندانی دیگر در سال جاری افزود : با رایزنی خادمین امام رضا (ع) یكصد میلیارد ریال سال گذشته از شاكیان زندانیان جرایم غیر عمد تخفیف گرفته شد.
وی با بیان اینكه آزادسازی زندانیان امری خداپسندانه است ، تصریح كرد : باید به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه حساب خاصی در خراسان رضوی ویژه خدام و عوام برای كمك به آزادسازی زندانین جرایم غیرنقد افتتاح شود.
اول شهریورماه / یكشنبه شب / یكصد زندانی جرایم غیرعمد در مشهد در هشتمین سال اجرای طرح یاضامن آهو آزاد شدند.
7505/1211