۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۲۴
کد خبر: 81730989
T T
۰ نفر
بدهي 650ميلياردي بيمه ها، چالش خدمات پزشكي درچهارمحال وبختياري

شهركرد - ايرنا - رييس دانشگاه علوم پزشكي وخدمات بهداشتي ودرماني چهارمحال وبختياري با بيان اينكه اين دانشگاه 650 ميليارد ريال از بيمه سلامت و تامين اجتماعي طلب دارد گفت: اين مطالبات معوقه ارائه خدمات پزشكي را در استان با مشكل مواجه كرده است .

دكترمرتضي هاشم زاده روز يكشنبه به مناسبت روز پزشك(يكم شهريورماه) در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: به دليل افزايش مطالبات وصول نشده، دانشگاه نقدينگي لازم را براي خريد تجهيزات پزشكي و دارو ندارد .
وي بيان داشت: اين دانشگاه حدود 300 ميليارد ريال نيز به شركتهاي دارويي براي خريد دارو بدهي دارد كه اين مسئله مشكلات بخش درمان استان را تشديد كرده است .
هاشم زاده تصريح كرد: از سال گذشته دانشگاه علوم پزشكي استان پرداخت به پزشكان را كه گاهي با تاخير يك تا يكسال و نيمه مواجه بود، بروز رساني كرد اما در سه چهار ماهه گذشته به دليل كمبود اعتبارات وضعيت پرداختي به پزشكان در حال بازگشت به شرايط گذشته است .
وي با بيان اينكه اين مشكلات درتمامي استانهاي كشور وجود دارد، اظهارداشت: از آنجا كه در طول دوسال گذشته اقدامات ارزنده اي در بخش درمان صورت گرفته، بروز اين گونه مشكلات، خدمات انجام شده را تحت الشعاع قرار مي دهد .
هاشم زاده حل مشكلات نقدينگي و وصول مطالبات دانشگاه هاي علوم پزشكي وخدمات بهداشتي و درماني از بيمه ها را نيازمند تدوين برنامه و بكارگيري تدبير مناسب دانست.
به گزارش ايرنا، هم اكنون دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري در قالب هشت بيمارستان،‌ 73 مركز بهداشتي درماني شهري و 35 مركز روستايي، ‌321 پايگاه خانه بهداشت، ‌22 پايگاه بهداشتي و واحدهاي پاراكلينيكي در حال ارائه خدمات بهداشتي ودرماني به بيماران نيازمند است .
8125/ 6014/