۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۶
کد خبر: 81730202
T T
۰ نفر
همدلي به نقل از مدير كل اجتماعي وزارت كشور: نمره زير 10 براي سرمايه اجتماعي تهران

تهران- ايرنا- روزنامه همدلي در شماره روز يكشنبه يكم شهريور از قول رضا محبوبي مي نويسد: در تهران و اصفهان با كاهش سرمايه هاي اجتماعي روبرو هستيم كه البته براي ساير استان ها هم چنين است. اگر بخواهيم با اين آمارها سرمايه اجتماعي در كشور را نمره دهيم زير 14 و براي تهران زير 10 است.

اين روزنامه با انتخاب موضوع افزايش 3 برابري نرخ دلار در دولت دهم، نوشت: بازار سكه و ارز از حدود دو سال پيش و همزمان با روي كار آمدن دولت يازدهم موجب شد كه ديگر نه از بازار ملتهب دلار و سكه خبري باشد و نه از جولان نوسان گيران و دلالان در بازار. البته ناگفته نماند كه اين آرامش فقط در بازار ارز نبوده است بلكه ساير بازارها از جمله مسكن، خودرو و بورس هم از شوك هاي ناگهاني همچون قيمت هاي لحظه اي در آخرين سال هاي دولت دهم به دور بودند. بررسي ها و روند قيمتي دلار در بازار بر اساس گزارش هاي رسمي دولت نشان مي دهد كه دلار طي 8 سال دولت هاي نهم و دهم 298.5 درصد افزايش ركورد دار گراني شد.
روزنامه همدلي با درج عنوان رسانه بدون اعتماد مخاطب بوق تبليغاتي است، از قول سيدحسن خميني نوشت: تحت هيچ شرايطي رسانه نبايد دروغ گويي و اخبار كذب و دروغ را منتشر كند چرا كه با اين كار علاوه بر زير سوال بردن اخلاق حرفه اي خود باعث عدم اعتماد مخاطبين نيز خواهد شد. متاسفانه دروغ گويي امروز در جامعه ما زياد و در برخي رسانه ها شايع شده است. برخي مطالبي را بيان كرده بعد به دنبال توجيه آن هستند بدون اينكه به بعد از انتشار آن فكر كنند.
اين روزنامه با برجسته كردن موضوع بررسي حفظ توافق با لابي گري سياسي، مي نويسد: زماني يك و نيم ميليون ايراني مي تواند در آمريكا با اين قدرت علمي و نفوذ عملياتي وارد عمل شوند كه در ايران ريشه قدرتمندانه داشته باشند و از سوي فضاي گفتماني فرهنگي، اجتماعي و سياسي ايران به رسميت شناخته شوند و تحريكات لابيستي آن ها نه تنها در عناد و مخالفت و يا در جبهه بندي هاي دروني به عنوان امري ناپسند جلوه نكند بلكه به عنوان امري پسنديده مورد حمايت قرار گيرد.
«ركود خودرو ، رونق استيضاح» ، «تنور داغ انتخابات» ، «ابوالفضل رضوي: وام صفر درصد براي روستاييان مناطق مرزي» ، «ايهود باراك: 3 بار در آستانه حمله به ايران قرار داشتيم» و «رهبر معظم انقلاب: خداوند با هيچ ملتي قوم و خويشي ندارد» از ديگر عناويني است كه رونامه همدلي در صفحه نخست به آن پرداخته است.
*گروه اطلاع رساني
پژوهشم**9362**9131