۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۳
کد خبر: 81728986
T T
۰ نفر
آب آشامیدنی40 قشلاق پارس آباد با تانكر تامین می شود/ اجرای طرح های آبرسانی در منطقه

اردبیل-ایرنا- مدیر امور عشایری پارس آباد مغان گفت: هم اكنون از مجموع 240قشلاق عشایری این شهرستان، آب آشامیدنی 40قشلاق با تانكر سیار تامین می شود.

اسلام پهلوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 40 قشلاق این شهرستان فاقد آب لوله كشی است و برای تامین آب مورد نیاز اهالی و احشام از دو دستگاه تانكر آبرسانی استفاده می شود.
وی با بیان اینكه در قبال توزیع یك تانكر آب در منطقه عشایری، 250هزار ریال از ساكنان دریافت می شود، ادامه داد: آبرسانی به روستاها و قشلاقات فاقد آب، از درخواست ها و مطالبات اصلی عشایر منطقه است.
وی از اجرای طرح مجتمع آبرسانی 'احمدلو' 25میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: در فاز نخست، 9 قشلاق و در فاز دوم نیز 9قشلاق عشایری و در مجموع 18قشلاق از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهد شد.
به گفته وی ، شهرستان پارس آباد مغان با 31هزار 500هزار نفر جعمیت عشایری در قالب شش هزار و 200خانوار و ‎240 قشلاق و ‎ 12طایفه ازنظر تعداد جمعیت عشایری رتبه اول استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.
پهلوان با اعلام اینكه در حال حاضر نزدیك 50درصد جمعیت عشایری استان در پارس آباد سكونت دارند، بیان كرد: عشایر نجیب و غیور این شهرستان با 580هزار واحد دامی، در تامین انواع فرآورده های لبنی و دامی مورد نیاز كشور سهم ویژه ای دارند.
وی اضافه كرد: عشایر ایلسون(شاهسون) به عنوان سومین ایل بزرگ كشور در منطقه مغان ساكن هستند كه علاوه بر نگهداری و پرورش دام و طیور در زمینه كشاورزی و صنایع دستی فعالیت دارند.
پارس آباد مغان با حدود 200هزار نفر جمعیت در 230كیلومتری شمال اردبیل و سواحل دل انگیز رودخانه پرآب ارس (آراز) واقع است.
7121/ 1257