۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۵۹
کد خبر: 81728244
T T
۰ نفر
داعش می خواهد به پاپ و واتیكان برسد

تهران-ایرنا- دونالد ترامپ میلیاردر آمریكایی و نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریكا می گوید اگر با رهبر كاتولیك های جهان دیدار كند به او درباره گروه تروریستی داعش و خطرات آن برای واتیكان و شخص پاپ هشدار خواهد داد.

به گزارش ایرنا، ترامپ در گفتگو با سی.ان.ان درباره احتمال دیدار خود با پاپ فرانسیس گفت: من یك پروتستانی هستم اما به پاپ احترام می گذارم.
وی افزود: اگر با پاپ دیدار داشتم به او می گفتم كه داعش می خواهد به تو دست یابد. داعش می خواهد به واتیكان وارد و بر آن مسلط شود. یكی از آرزوهای داعش ورود به ایتالیا است.
گروه تروریستی داعش اخیرا عملیات های پراكنده ای را در برخی كشورهای اروپایی با عناصر خود یا با استفاده از تروریست های مستقل موسوم به «گرگ های تنها» اجرا كرده است؛ امری كه باعث نگرانی های امنیتی در این كشورها به ویژه فرانسه شده است.
نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا در سال 2016 تصریح كرد: وظیفه دارم به پاپ هشدار دهم هرچند امیدوارم پاپ فقط از خدا بترسد.
پاپ فرانسیس رهبر كاتولیك های جهان پیشتر در پیام تسلیتی درباره كشتار مسیحیان در لیبی به دست داعش گفته بود: جنایت وحشتناكی كه علیه مسیحیان بی‌گناه در لیبی صورت گرفته مرا به شدت غمگین كرد. این افراد بی‌گناه تنها به جرم اینكه خداپرست و پیرو مسیح بودند، كشته شدند.
پاپ فرانسیس در ادامه افزود: فرقی نمی‌كند این افراد از پیروان كاتولیك بوده‌اند یا ارتودوكس و پروتستان، خون آنها یكی است و همه آنها به مسیح اعتقاد داشتند. خون برادران و خواهران مسیحی ما فریاد بلندی است كه هر انسانی كه هنوز تفاوتی میان خوبی و بدی قائل است، آن را می‌شنود و این فریاد باید بیشتر به گوش افرادی برسد كه سرنوشت مردم در دستهایشان است.
واتیكان پیش از این از جامعه بین‌الملل خواسته بود كاری برای توقف خشونت‌ها و وحشی‌گری‌های داعش علیه مسیحیان انجام دهند. واتیكان 28 مسیحی كشته شده در لیبی را 'شهید' خواند.
واتیكان به تازگی نگرانی خود را از حمله احتمالی داعش به پاپ فرانسیس اعلام كرد و در صریح ترین اعتراف خود تا این لحظه از احتمال حمله داعش به واتیكان خبر داد.
كاردینال تارسیسیو بیرتونی دومین شخصیت در سلسله مراتب واتیكان پس از پاپ بندیكت شانزدهم در گفتگو با نسخه ایتالیایی پایگاه هافینگتون پست گفته است نگرانی ها در این رابطه همچنان ادامه دارد.
شبس**9241**1565