۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۴
کد خبر: 81727906
T T
۰ نفر

تركيه به خبرهاي بي بي سي در مورد پ ك ك اعتراض كرد

۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۴
کد خبر: 81727906
تركيه به خبرهاي بي بي سي در مورد پ ك ك اعتراض كرد

آنكارا-ايرنا-وزارت خارجه تركيه روز جمعه به نحوه انتشار اخبار و گزارشهاي مربوط به پ.ك.ك در شبكه خبري بي بي سي واكنش نشان داد و خواستار دقت و حساسيت بيشتر اين رسانه انگليسي شد.

در اطلاعيه وزارت خارجه تركيه كه در تارنماي رسمي اين وزارتخانه منتشر شد، آمده است: انتشار چنين اخبار و گزارشهايي در مورد اين گروه كه از سوي بسياري كشورها تروريست شناخته شده ، حمايت آشكار از تروريسم است.
وزارت خارجه تركيه با تبليغاتي قلمداد كردن خبرهاي بي بي سي در مورد پ.ك.ك تصريح كرده است، پ.ك.ك از سوي انگليس و تمامي اعضاي اتحاديه اروپا به عنوان يك تروريستي و يك سازمان غيرقانوني شناخته شده است. اما بي بي سي در اخبار و گزارش هاي خود چنان برخورد مي كند كه گويا در حال مبارزه با تروريسم است . بي بي سي پيوستن به اين گروه را تشويق مي كند.
بي بي سي روز چهارشنبه خبري را با عنوان پيكارجويان پ.ك.ك براي مبارزه با داعش آمده مي شوند، منتشر كرد و يادآور شد، پ.ك.ك 30 سال است كه با تركيه مي جنگند. اين سازمان كه از سوي كشورهاي غربي به عنوان يك سازمان تروريستي شناخته مي شود، اينك مي خواهد در جنگ با داعش به صورت يكي از مهره هاي كليدي باشد.
تركيه پيشتر نيز به همكاري يگان هاي مدافع خلق YPG شاخه نظامي حزب اتحاد دمكراتيك سوريه با آمريكا در مبارزه با داعش واكنش نشان داده است.
خاورم/2011**1561**1549

http://www.mfa.gov.tr/no_-235_-21-agustos-2015_-bbc_nin-terorizmi-acikca-destekleyen-yayini-hk_.tr.mfa