۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۳۱
کد خبر: 81726190
T T
۰ نفر

دغدغه هاي تحقيقاتي روساي دانشگاه در كرمان

۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۳۱
کد خبر: 81726190
دغدغه هاي تحقيقاتي روساي دانشگاه در كرمان

كرمان - ايرنا - افتتاح مركز تحقيقات و آموزش راه، مسكن و شهرسازي منطقه جنوبشرق كشور در كرمان، بهانه خوبي بود تا روساي دانشگاه هاي آزاد اسلامي، تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته و جهاد دانشگاهي كرمان از دغدغه هاي تحقيقاتي خود بگويند.

به گزارش ايرنا رييس دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته روز چهارشنبه در اين آيين بر استانداردسازي تحقيقات و پژوهش ها تاكيد كرد و گفت: تقاضا داريم با راه اندازي اين مركز تحقيقات فعاليت ها به گونه اي پيش رود كه پروژه هاي دانشجويان ارشد و دكتراي ما از اين مركز خط بگيرند.
محمد ميرازيي ادامه داد: امروز دانشگاههايي در كشور داريم كه دست آنها از نظر بودجه تحقيقاتي خالي است.
وي گفت: مراكز تحقيقاتي مانند مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي به نيروهاي متخصص نياز دارند و وظيفه داريم كه چنين نيروهايي را پرورش دهيم.
وي با اشاره به اينكه كنترل مصرف انرژي بسيار مهم است و وزارت راه و شهرسازي نقش مهمي در اين زمينه دارد بيان كرد: هر صرفه جويي كمك بزرگي به اقليم و حيات بشر است.
رييس دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته گفت: گازهاي گلخانه اي امروز بزرگترين مصيبت زيست محيطي جهان است و مراكز تحقيقاتي در اين زمينه تلاش ويژه داشته اند.
وي با بيان اينكه مسكن در جامعه ما گران است و 70 درصد موتور حركت و نيروي فعال جامعه توان تهيه مسكن خوب را ندارند اظهار كرد: اگرچه بخشي از اين قميت مسكن به مسوولان بر مي گردد اما متخصصان اين حوزه نيز مي توانند با تيپ سازي، سبك سازي و انبوه سازي براي تهيه مسكن به مردم كمك كنند.
ميرزايي آمادگي خود را براي هر گونه همكاري با مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي جنوبشرق كشور اعلام كرد.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي كرمان هم گفت: در فعاليت هاي تحقيقاتي دانش بنيان از نظر علمي و مالي به اين مركز تحقيقات كمك خواهيم كرد.
بابك آل طه افزود: از دانشجويان تحصيلات تكميلي كه پروژه هايي در زمينه راه و مسكن دارند مي خواهيم كه طرح هاي خود را بياورند و ما با جديت از آنها پشتيباني مي كنيم.
وي اظهار كرد: اميدواريم موضوعات پايان نامه ها با تلاش هايي كه در زمينه تحقيقات در اين مركز انجام مي شود از اينجا به دانشگاهها بيايد.
وي گفت: امكانات تحقيقاتي و آزمايشگاهي دانشگاه آزاد در اختيار اين مركز قرار دارد كه بتواند با حمايت دانشگاهها تحقيقات خود را توسعه دهد.
رييس جهاد دانشگاهي استان كرمان هم مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي را از جمله مراكزي دانست كه در آن اقدامات كاربردي بزرگي انجام مي شود و ادامه داد: مراكز تحقيقاتي و پژوهشي بسياري در كشور وجود دارد اما موفق ترين و كاربردي ترين آن مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي است.
رضا كامياب مقدس گفت: نتايج كار محققان در اين مركز بسيار عيني و مشخص است و در جهاد دانشگاهي نيز ارتباط خوبي با اين مجموعه داريم.
وي بيان كرد: امسال كنفرانس سازه و زلزله را بصورت بين المللي برگزار مي كنيم و وزارت راه و شهرسازي در دادن مقاله و برخي فعاليت ها با ما همكاري داشته است.
وي گفت: ما استاني هستيم كه زخم هاي زلزله هاي بم و زرند هنوز التيام پيدا نكرده اند و سيستم سازه اي ما در شهر نيز قديمي است و هر جاي دنيا اين موضوع را بگوييم باور نمي كنند.
رييس جهاد دانشگاهي كرمان اظهار كرد: پيكره كار عمراني ما نياز به بهره گيري جدي از تحقيقات دارد و در بحث استفاده از مصالح و تكنولوژي هاي نوين و فلسفه طراحي جاي كار بسياري داريم.
وي گفت: در رابطه با پيوست فرهنگي و اجتماعي پروژه ها كار بسيار وجود دارد و در شهرسازي و معماري بايد كارهاي جدي تري را انجام دهيم.
كامياب مقدس افزود: هزاران كار بر زمين مانده وجود دارد كه پرداختن به آنها به سرعت و به صورت عيني در كيفيت زندگي مردم در شهرها تاثيرگذار خواهد بود.
اين آيين با حضور معاون مركز تحقيقات و فناوري مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي و سرپرست معاونت عمراني استانداري كرمان در اداره كل راه و شهرسازي استان برگزار شد.
7443/3028