۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۲۷
کد خبر: 81725632
T T
۰ نفر
معاون وزیر علوم: دانشگاه باید برای دوره پساتحریم آماده شوند

همدان- ایرنا- معاون وزیر علوم و رییس سازمان سنجش كشور گفت: دانشگاهها باید برای دوره های پسا تحریم آماده شوند.

ابراهیم خدایی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه بیستمین المپیاد بین المللی علمی - دانشجویی كشور اظهار كرد: ایران از مرز بین المللی شدن تا بین المللی رفتار كردن فاصله دارد.
وی اضافه كرد: باید آمادگی خود را نه تنها در بخش فیزیكی بلكه در بخش رفتارها و نرم افزارها ارتقا داد تا بتوانیم به جامعه بین الملل بپیوندیم.
وی گفت: با توجه به مشكلات موجود در حال حاضر به این موضوعات كمتر پرداخته شده است با این وجود یكی از سیاستهای اصلی علم و فناوری در نظام جمهوری اسلامی آمادگی برای بین المللی شدن و دوره های پسا تحریم است.
معاون وزیر علوم بیان كرد: دانشگاهها نباید به رشد و توسعه كنونی اكتفا كنند همچنین نباید اجازه دهند سرعت رشد علمی كشور كاهش یابد.
وی به بیان سیاستهای سازمان سنجش پرداخت و اظهار كرد: جداسازی سنجش و پذیرش در دستور كار این مجموعه است تا سازمان سنجش به یك سازمان تخصصی تبدیل شود.
رییس سازمان سنجش كشور بیان كرد: دانشگاهها و مراكز علمی باید به حدی از رشد و بالندگی دست یابند كه خود به دنبال پذیرش دانشجو بروند.
وی اضافه كرد: تكرار و اعتبار بخشی به آزمونها از دیگر سیاستهای این مجموعه است كه در این راستا در آزمون دكترا سال 95 این دو سیاست مد نظر قرار گرفته است.
خدایی افزود: شانزدهمین المپیاد بین المللی ریاضی، هشتمین المپیاد بین المللی شیمی و دومین المپیاد بین المللی آمار در شهر تاریخی همدان كه شهر اندیشمندانی همچون بوعلی سینا و بزرگانی همچون بابا طاهر است برگزار شد.
وی با ذكر اینكه همدان مهد تاریخ و تمدن است گفت: همدان شهر پیشرو از نظر فرهنگ و تمدن و علمی و دانشگاهی است.
وی بیان كرد: بیستمین المپیاد علمی - دانشجویی در سه رشته آمار ریاضی و شیمی برگزار شد 63 دانشجو شامل 17 دانشجوی ایرانی و 46 دانشجو از هشت كشور خارجی به رقابت پرداختند.
7526/6993