۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۱۱
کد خبر: 81725596
T T
۰ نفر
اولويت اصلي شوراي حفاظت از منابع آبي روانسر برخورد با چاههاي غيرمجاز است

كرمانشاه - ايرنا - فرماندار روانسر گفت: اولويت اصلي شوراي حفاظت از منابع آبي اين شهرستان برخورد با چاههاي غيرمجاز و تسريع در نصب كنتورهاي هوشمند آب است.

به گزارش خبرنگار ايرنا حسين ويسمرادي روز چهارشنبه در شوراي حفاظت از منابع آب روانسر افزود: به دليل اينكه منابع آبي اين شهرستان تا حد يك سوم دوره مشابه كاهش داشته بحران آب جدي شده است.
وي تصريح كرد: آب يكي از زيرساخت هاي اصلي در بحث توسعه اقتصادي و كشاورزي شهرستان روانسر است و مديريت اين منشا حيات براي ما بسيار ضروري است.
فرماندار روانسر اظهار داشت: كاهش تدريجي كشت هاي پرمصرف، ترويج تغيير الگوي كشت از بهار به پاييز و كشت درختان ديم سازگار با منطقه از جمله اقداماتي است كه براي بهره برداري بهينه از منابع آبي در روانسر انجام شده است.
ويسمرادي اضافه كرد: منابع تامين آب شرب شهرستانهاي جوانرود و روانسر در حوزه روستاهاي سردم و بله زين قرار دارد و به منظور جلوگيري از استفاده بي رويه از آبهاي زيرزميني، كشت هاي با نياز آبي بيشتر در حوزه اين روستاها محدود و با چاههاي غيرمجاز و اضافه برداشت ها نيز برخورد مي شود.
مدير جهاد كشاورزي روانسر نيز گفت: الگوي كشت در اين شهرستان را به كشت پاييزه هدايت مي كنيم.
كامران كريمي با بيان اينكه توسعه كشت كلزا اولويت اصلي جهاد كشاورزي شهرستان است افزود: سال گذشته 300 هكتار از اراضي روانسر به كشت كلزا اختصاص داشت كه بنا داريم اين ميزان را در سالجاري به يك هزار هكتار برسانيم.
وي يادآور شد: در چند سال گذشته در10 هزار هكتار از اراضي شهرستان ذرت كشت مي شد اما با توجه به نياز آبي بالاي اين نوع محصول امسال فقط سه هزار و 500 هكتار كشت ذرت داشتيم.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعيت در 60 كيلومتري شمال غربي كرمانشاه واقع شده است.
8066/7455